سئو کلاه سفید یکی از روش های مورد استفاده برای سئوی سایت است. که در واقع بی خطرترین، ماندگار ترین و به طور کلی بهترین روش سئو محسوب می‌شود. در عین حال که این روش کاملا مورد تایید موتورهای جستجو است (زیرا سئو کلاه سفید فقط با پیروی از قوانین و دستورات گوگل و سایر موتورهای جستجو بنا شده و در طولانی مدت به نتیجه منجر خواهد شد) بسیار ساده، شیرین و هیجان‌انگیز است و اگرچه زمان بر اما ماندگار خواهد بود. سئو کلاه سفید حتی برای تازه واردان عرصه سئو نیز قابل درک و کاربردی است. 

 

ابتدا مرور می کنیم که چگونه امیل (Emil) با استفاده از روش سئو کلاه سفید توانست رتبه ۱ گوگل را به دست آورد. در واقع در این مقاله با تجربیات این سئوکار در زمینه سئو کلاه سفید آشنا خواهیم شد و همچنین متوجه خواهیم شد که او چگونه با به دست آوردن این رتبه توانست ۱۰۰ هزار دلار درآمد ماهیانه به دست آورد.

درباره خدمات سئو در آژانس تبلیغاتی پالادیوم بیشتر بدانیم
 

چگونه امیل توانست یک سایت معمولی را به ماشین پولسازی تبدیل کند؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم اجازه دهید با امیل آشنا شویم. امیل شور (Emil Shour) مسئول تولید محتوا و سئو در سایت SnackNation است. این وب سایت، در زمینه ارسال و تحویل غذاها و میان وعده های سالم فعالیت می‌کند.

در اولین روزی که امیل در این شرکت کارش را آغاز کرد، از او خواسته شد که برای سایت بک لینک‌هایی ایجاد کند اما امیل متوجه شد که وضعیت سئوی سایت اصلا جالب نیست. قبل از حضور امیل، آنها در سایت فقط چند مطلب معمولی قرار داده بودند که روی وضعیت سئوی سایت و جذب مخاطب تاثیر زیادی نداشت. در حقیقت هیچ یک از مطالب موجود در سایت آنها بازخورد خوبی دریافت نکرده بود و مطالب سایت فقط در چند مورد به اشتراک گذاشته شده بود:

 

امیل در این باره می گوید:

زمانی که ما کار سئوی سایت را شروع کردیم ، در سایت فقط چند مطلب مناسب وجود داشت. درست است که ما به دنبال کلمات کلیدی خارج از حوزه و تخصص کاری مان باشد نرفته بودیم  اما  کلمات و عبارات زیادی وجود داشت که توسط مردم، زمانی که قصد خرید غذا یا میان وعده ای را دارند در گوگل سرچ میشود و ما باید روی تمام این موارد تمرکز می کردیم.

 

همچنین بخوانید:
بازاریابی پزشکی دقیقا چیست و چه تعریفی دارد؟

امیل خیلی زود متوجه شد اگر قرار باشد تولید محتوا به همین شکل فعلی ادامه داشته باشد، دریافت بک لینک مشکلی را حل نمی‌کند. برای همین، تصمیم گرفت برای بدست آوردن مطالب مفید کار خود را با موتور جستجوی گوگل آغاز کند.

 

چگونه برخورد تصادفی او با یک مقاله همه چیز را تغییر داد؟

امیل در گوگل جستجو کرد و به مطلبی در سایت Backlinko برخورد کرد که در مورد “روش های تولید محتوا” بود و ۳۶۲۸۲ خواننده داشت.

سئو کلاه سفید

این مطلب در مورد فردی بود که از تکنیک Skyscraper (آسمان خراش) استفاده کرده بود و به وسیله این تکنیک توانسته بود ۴۸۶۵ بازدید کننده در طول یک هفته بدست آورد.

سئو کلاه سفید

 

           امیل:

من این مطلب را چند بار خواندم زیرا به نظرم بسیار عالی بود. با خودم می گفتم مطمئنا من هم می توانم اینکار را انجام دهم. باید بتوانم از عهده این کار بر بیایم. بعد از خواندن آن مقاله بود که تصمیم گرفتم خودم به شکل عملی از آن استفاده کنم.

 

 

او چطور یک کلمه یا عبارت کلیدی عالی پیدا کرد؟

امیل کارش را با بررسی کلمات کلیدی آغاز کرد. طولی نکشید که متوجه شد بیشتر مردم در جستجو های خود در گوگل به دنبال عبارت “تنقلات سالم” نیستند اما تحقیقاتش نشان می داد که افرادی که به تنقلات سالم برای محل کارشان، به موضوع “سلامتی“ یا “سلامت کارمندان” هم علاقه مند هستند. بنابراین سعی کرد کلمه کلیدی سلامت کارمندان را توسط Google Keyword Planner مورد بررسی قرار دهد (شما می توانید تحقیق کلمات کلیدی را توسط سایت  kwfinder.com  انجام دهید.)

به این ترتیب توانست کلمۀ کلیدی طلایی مورد نظرش را پیدا کند:

 

سئو کلاه سفید

 

به دست آوردن این کلمۀ کلیدی که بیشترین میزان جستجو را توسط مشتریان بالقوه امیل داشت، شروع خیلی خوبی بود. تمامی تبلیغات Google Adwords (سرویس تبلیغات کلیکی شرکت گوگل است که امکان ایجاد کمپین‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و اکنون با نام Google Ads در دسترس است) این موضوع را نشان می داد که تمایل و قصد تجاری بسیار قوی در مورد این حوزه وجود دارد. به عبارت دیگر افرادی که به دنبال این کلمات کلیدی هستند جزو مشتریان احتمالی در نظر گرفته می شوند. در واقع اینها افرادی هستند که به احتمال زیاد از شما خرید خواهند کرد.

 

یک نکته بسیار مهم:

توجه داشته باشد که نوشته نباید پر از کلمات کلیدی باشد، بهتر است از کلمات کلیدی مترادف نیز استفاده شود. مثلا برای کلمه کلیدی نرم افزار سئو می توان از کلمات مترادف آن مانند: نرم افزار تجزیه و تحلیل سئو، ابزارهای seo، بهینه سازی موتورهای جست و جو، ابزار های جست و جو و… نیز استفاده کرد.

 

او چگونه به یک محتوای مناسب با جستجوی بالا در موتورهای جستجو دست پیدا کرد؟

بعد از پیدا کردن کلمات کلیدی متناسب با حوزه کاری خودتان، باید تحقیق کنید که در این زمان چه محتوایی در اینترنت برای این کلمات وجود دارد. برای اینکار کافی بود در گوگل چند جستجوی ساده انجام دهد. ابتدا کلمات کلیدی مد نظر خود را جستجو کند و نتایج را به دقت بررسی نماید. سپس به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی مد نظر شما باشد. به عنوان مثال:

امیل در گوگل به دنبال کلمه کلیدی “سلامت کارمندان”، “تغذیه های سالم”  و “برنامه های سلامت سازمانی” بود. بعد از جستجوهایی که انجام داد متوجه چند گرایش و روند جالب در نتایج گوگل شد. او دریافت علاوه بر این که بیشتر نتایجی که در صفحه اول گوگل هستند، در مورد ایده ها و نظرات مرتبط با سلامتی اند، نتایج موجود در صفحات اول چند عیب بزرگ هم دارند. به عنوان مثال، ۴ مورد از ۱۰ نتیجه اول در صفحه ی اول گوگل به صورت PDF بودند.

 تولید محتوای بهینه چطور انجام می شود؟ 

(او می دانست فرمت PDF به هیچ وجه کاربرپسند نیست) همچنین متوجه شد که برخی از موارد موجود در این لیست، فاقد جزییات کافی هستند و تنها لیستی از ایده ها را مطرح کرده بودند، توضیحات کاملی در مورد موضوع در اختیار خوانندگان قرار نمی‌دادند و حتی فاقد محتوای بصری مناسب مانند تصویر، فیلم، نمودار و… هستند.

مطالبی که حداقل یک تصویر در خود داشته باشند، می توانند به طور میانگین ۴۳% بیشتر از مطالبی که فقط متن (بدون تصویر) دارند به اشتراک گذاشته شوند.

 

همچنین بخوانید:
مشاوره سئو: چه انتظاراتی از یک مشاور حرفه‌ای سئو داشته باشیم؟

سئو کلاه سفید

 

امیل در نهایت چه تصمیمی گرفت؟

امیل به این موضوع نیز پی برد که مطالب موجود در صفحات اول گوگل، خسته کننده است. همچنین کلمه کلیدی “تغذیه سالم” موضوع چنان مهم و جذابی نیست و نباید متن خسته کننده ای دربارۀ آن نوشته شود. در این شرایط امیل مجبور شد جسارت به خرج دهد و پا را فراتر از این موضوع بگذارد تا متنی جالب و سرگرم کننده ایجاد کند.

با ما همراه باشید تا در قسمت دوم مقاله سئو کلاه سفید به ذکر جزییات بیشتر و مراحل بعدی کار سئو کلاه سفید بپردازیم.