محصولات پزشکی

یکی از اصلی‌ترین کلیدهای موفقیت در مقوله بازاریابی پزشکی، این است که بدانید چطور می‌توان بهتر و مؤثرتر محصولات پزشکی را به مخاطبان عرضه کرد. داشتن تیم خوب و محصولات ایده‌آل کافی نیست. باید بدانید که چطور و چگونه مشتریان را جذب کنید و آنها را به مشتری ثابت‌تان بدل نمایید. این روزها که قدرت چانه‌زنی مشتریان بیش از پیش شده است و برندهای مختلف با درجه کیفی مطلوب و در اندازه و حجم بسیار زیادی خدمات و محصولات خود را ارائه می‌کنند، برای موفقیت و بقا در بازار نیاز به عرضه و معرفی محصولات پزشکی به شیوه‌ای متفاوت و اثرگذار دارید. پس با ما همراه باشید تا در این‌باره بیشتر برای‌تان بگوییم:

تغییرات دنیای بازاریابی و معرفی محصولات پزشکی را جدی می‌گیرید؟

محصولات پزشکی

دنیای بازاریابی پزشکی، تغییرات گسترده‌ای کرده است. دیگر مانند روزهای گذشته نیست. یعنی برای دسترسی به مشتریان هدف و برگزاری تحقیقات بازار، ابزارهای متعددی در دسترس است. دیگر لازم نیست از شهود بیشتر از واقعیت‌های عینی استفاده شود. با وجود ابزارهای دیجیتالی مختلف و امکان تماس از طریق بسترهای مختلف با بیماران و مخاطبان می‌توان محصولات پزشکی را معرفی و عرضه کرد. محصولات پزشکی و خدمات مختلف از طریق فضای مجازی و… در تیررس نگاه مشتریان قرار می‌گیرند.

در چنین وضعیتی با بهره‌مندی از ابزارهای فوق‌العاده در دسترس می‌توان، تغییرات کوچکی در ارائه و عرضه محصولات پزشکی ایجاد کرد و رضایت مشتری را چندین پله بالا برد. مثلا تغییر در زمان پاسخ‌گویی به خواسته‌های مشتریان را در نظر بگیرید. با کمک ابزارهای دیجیتال، به راحتی می‌توان سیستم پاسخ‌گویی به بیماران را برای اموری مانند وقت گرفتن، ارائه پاسخ آزمایش‌ها و نتایج مختلف معاینات و… بهبود بخشید.

جلوگیری از انتظار زیاد و طولانی‌مدت، سرعت در رساندن اطلاعات مورد نظر به بیماران و نظمی که می‌توان به این فرایندها داد، از جمله اقدامات ساده و ضروری است که می‌تواند بازاریابی پزشکی را برای کسب و کارتان به سرعت از این رو به آن رو کند.

چطور می‌توان در معرفی محصولات و خدمات درمانی رشد و پیشرفت کرد؟

تا به حال دقت کرده‌اید که بعضی از افراد در سخنرانی‌ها و ارائه‌های جمعی خود، اطلاعات و معلومات خاصی ندارند اما شیوه عرضه دانش‌شان و نحوه معرفی خود و ارائه دادن آنها به قدری ظریف و جذاب است که همه را مجذوب خود می‌کنند و اثرگذاری فوق‌العاده‌ای بر عموم دارند؟ چنین وضعیتی برای عرضه محصولات پزشکی و خدمات مختلف این حوزه هم صدق می‌کند. یعنی اگر بتوانید محصولات خود را به بهترین شیوه ارائه کنید، قدرت و توان‌تان در اثرگذاری، فوق‌العاده زیاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید :  تجربه مشتری ؛ تعاریف، الگوریتم و استراتژی ها

البته منظور از بخش نخست، این نیست که اگر محصولات پزشکی‌تان بسیار ارزنده و خوب نباشد، امکان رشد به کمک ارائه و عرضه جذاب دارید. بلکه منظور تاکید بر اهمیت شیوه عرضه محصولات است. اما چه روش‌هایی برای ایجاد تغییر در عرضه محصولات پزشکی وجود دارد؟ به نکات زیر دقت کنید:

روش‌های مناسب برای عرضه مناسب محصولات پزشکی چیست؟

محصولات پزشکی

یکی از عمده‌ترین موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید، به حداقل رساندن زمان ارائه محصولات و خدمات به دست مشتریان است. باید بتوانید با به کارگیری ابزارهای دیجیتالی، زمان اجابت خواسته مشتریان و بیماران را کم و کم‌تر کنید.

وبسایت و پلت‌فرم‌های دیجیتالی خود را که در فضای مجازی در اختیار دارید به خوبی مدیریت کنید و همیشه با استفاده از به روزرسانی، از آنها به عنوان بستری مناسب برای ارتباط برقرار کردن مداوم با مخاطبان بهره ببرید.

به کارمندان و نیروهای خط مقدم یعنی کسانی که در ارتباط مستقیم با مشتریان قرار دارند، آموزش‌های لازم برای برقراری ارتباط صحیح بدهید و بدانید که آنها نماینده بی‌چون و چرای برندتان هستند. پس از آنها به هیچ عنوان غافل نشوید.

راه‌های ارتباطی مناسب را می‌شناسید؟ چقدر از آنها بهره می‌برید؟

این روزها که جهان بر مدار ارتباطات می‌چرخد، نادیده گرفتن ابزارهای ارتباطی بسیار کوته‌انگارانه خواهد بود. زمانی که بهترین و دقیق‌ترین حربه‌ها و ابزارها برای در تماس قرار داشتن با مشتریان در اختیارتان قرار دارند، درست نیست که صرفا روش‌های سنتی را دنبال کنید. قدر راه‌های ارتباطی دیجیتالی را بدانید. اما یادتان باشد که باید بنا به ابعاد کسب و کارتان در زمینه پزشکی به سراغ پلت‌فرم‌های ارتباطی ویژه‌ای بروید که برای‌تان مناسب‌تر است. لازم نیست با یک دست، چندین هندوانه بردارید و از تمام بسترهای ارتباطی دیجیتالی برای مخاطب بهره ببرید.

بیشتر بخوانید :  آموزش سئوی داخلی (قسمت اول)

ابعاد عرضه محصولات پزشکی خود را بسنجید و با انتخاب بهترین گزینه برای ارتباط با مخاطب به سراغ مدیریت و سازماندهی مواردی بروید که بهترین نتایج را برای‌تان به همراه خواهند داشت. استفاده از ابزارهای دیجیتالی حالتی تلفیقی از سختی و آسانی دارد. یعنی استفاده از این ابزارهای تازه برای همه مقدور است اما تنها عده قلیلی می‌توانند از آنها به نحو احسن بهره ببرند. دلیل این است که همه فکر می‌کنند، دسترسی آسان به ابزارهای دیجیتالی از آنها یک متخصص در این حوزه می‌سازد.

چنین چیزی صحت ندارد. با داشتن بهترین ابزارهای دیجیتالی هم فقط در صورتی می‌توانید به نتایج مطلوب دست پیدا کنید که بازاریابی را به خوبی بدانید و مشتریان خود را از ابعاد گوناگون به درستی شناسایی کرده باشید.

اهمیت خود محصولات پزشکی در روند بازاریابی چقدر است؟

محصولات پزشکی

اینکه از محصولات پزشکی در قسمت آخر این متن صحبت می‌کنیم به هیچ‌وجه به این معنا نیست که اهمیت‌شان از بخش‌های دیگر فرایند بازاریابی پزشکی در عرضه محصولات کمتر است. خیر! گزینه نخستی که باید در نظر بگیرید، کیفیت و ارزشمندی محصولات پزشکی است. این موضوع بسیار بدیهی است. اگر شما محصولات خوبی در اختیار نداشته باشید، تبلیغ کردن برای آن به معنای افتادن در دردسری بسیار بزرگ است.

به قول بزرگان، تبلیغ کردن برای محصولی که کیفیت ندارد و فاقد مزیت رقابتی است، چیزی به جز کشتن آن نیست. بنابراین، اگر محصولات پزشکیِ برندی، حرفی تازه برای گفتن ندارد و مزیت رقابتی خاصی برای معرفی خود در بازار ندارد باید از همان گام‌های نخست بدانید که هیچ رشد و آینده‌ای در انتظارش نخواهد بود.

برخی دیگر هم معتقدند که کیفیت و مطلوب بودن یک محصول برای موفقیت آن کافی است. این عقیده هم دیگر منسوخ شده و به کار نمی‌رود. در دنیای شلوغی که پر از برندهای رنگارنگ است باید از تبلیغات، بازاریابی و روش‌های متنوع عرضه هر محصولی به ویژه محصولات پزشکی به خوبی استفاده کنید. اهمیت تبلیغات درست و بازاریابی مناسب را هیچ‌گاه از یاد نبرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *