در این مقاله میخوانیم:
لوگو یکی از قطعات ضروری پازل بازاریابی شما هستند. انواع سبکهای لوگو میتوانند پیامی ویژه را به سادگی به مخاطب هدفتان انتقال دهند. طراحی یک لوگوی خوب مانند یک آگهی کوچک و جمعوجور برایتان عمل خواهد کرد. شاید فکر میکنید که این بخش از تبلیغات و بازاریابی آنقدرها هم مهم نیست و بودجهای که برای آن کنار گذاشته میشود در بخشهای دیگر تبلیغات و بازاریابی به شکل مفید و مؤثرتری استفاده خواهد شد. اما سخت در اشتباهید. برای بررسی این ذهنیت اشتباه و درک اهمیت لوگو با تیم طراحی لوگوی پالادیوم همراه باشید:
۱. لوگو باعث شناخت فوری برند میشود
لوگوها در مدت زمانی اندک و به سرعت موجبات شناخت برندتان را فراهم میکنند و به مخاطب نشان میدهند که کسب و کارتان چه خدمت یا محصولی را ارائه میکند. تصویر و حافظه بصری مخاطبان در به خاطر سپردن شما بسیار دقیقتر عمل میکند. اگر به کمک طراحی یک لوگو در حافظه بصری مخاطب خود جایی پیدا کنید هر وقت که به خدمت یا محصولی مشابه آنچه شما عرضه میکنید، نیاز داشته باشد به سادگی از بخش حافظه تصویری او یادآوری خواهید شد. این موضوع درباره نام یک شرکت کمتر اتفاق میافتد اما دیدن در به خاطر ماندن برندتان در ذهن مخاطب کمک شایانی خواهد کرد.
۲. لوگوی حرفهای نشان از حرفهای بودن کل مجموعه دارد
برای جلب نظر و اعتماد مخاطب باید نشان بدهید که حرفهای هستید. اما زمانی که مخاطب هنوز بالقوه است و شناخت دقیق و عمیقی از شما ندارد، چطور میتوانید به او ثابت کنید که مجموعهای قابلاعتماد و حرفهای هستید؟ استفاده از اصول بازاریابی و تبلیغات در اینجا به کمک شما میآید و به شما کمک میکند که با مصادیقی مانند یک لوگوی حرفهای و دقیق به مخاطب نشان دهید که مجموعهای از حرفهایها هستید که در تمام بخشهای کار خود این موضوع را نشان میدهید. با شناخت اصول طراحی یک لوگوی حرفهای به مخاطب خود بگویید که متفاوت هستید و باید روی شما حسابی جداگانه باز کند.
۳. لوگو، اهداف و ارزشهایتان را به نمایش میگذارد
با تصاویر به راحتی میتوانید ارزشها و اهداف خود را به شیوهای مینیمالیستی و جذاب به مخاطبانتان منتقل کنید. رنگها، فونتها و تصاویر در این راه به کمک شما میآیند و به شما اجازه میدهند که هویت سازمانی کسب و کار خود را به نمایش بگذارید. پژوهشهای مختلف نشان میدهد که انتخاب فونت و رنگ و … در طراحی لوگو اثرات شگفتانگیزی بر ادراک مخاطبان و مشتریان بالقوه از محصولات و خدمات هر کسب و کار دارند.
۴. لوگو، بازاریابی و تبلیغات را آسان میکند
از لوگوها میتوان در بخشهای مختلف بازاریابی استفاده کرد. لوگوها روی اقلام تبلیغاتی مختلفی قرار میگیرند در وبسایتها و کارتهای ویزیت بسیار به چشم میآیند و به طور کلی بعد از انجام اقدامات اولیه بازاریابی و تبلیغات یعنی زمانی که مخاطب با برندتان تا حدی آشنا شد، به کمک شما میآیند و باعث تثبیت شدن در ذهن مخاطبانتان خواهند شد.
۵. لوگو زبان گویای کسب و کارتان است
لوگو و سایر ابزارهای تبلیغات و بازاریابی باید با هم هماهنگ و یکپارچه باشند تا اثرگذاری اقداماتی که در این راستا صورت میدهید، افزایش پیدا کند. لوگوی یک کسب و کار هم باید با ابعاد کسب و کار، میزان لوکس بودن یا نبودن و اهداف کسب و کار هماهنگ باشد. به همین خاطر است که میگویند، لوگو زبان گویای کسب و کارتان است. با رشد و تغییر مسیر و اهداف کسب و کار هم میتوانید تغییراتی در لوگوی خود ایجاد کنید.
در آخر:
بسیاری از شرکتها از بودجه تبلیغاتی کافی برای بازاریابی گسترده برخوردار نیستند اما اگر هوشمندی و دقت به خرج بدهند، متوجه خواهند شد که برخی از ابزارها مانند لوگو ارزش هزینه کردن دارند و هزینهای که بابت آن پرداخت خواهند کرد، آنقدر مزایا به دنبال خود به وجود میآورد که دیگر جایی برای نگرانی بابت صرف هزینه برای آن باقی نمیماند.
اشتراک گذاری
برچسب ها
Search
دسته بندی ها
تماس با ما
آدرس:
تهران، خ مطهری، لارستان، خ عبده، پلاک ۵۵
ایمیل:
U@thepalladium.agency
تلفن:
۸۸۹۱۶۰۸۴
همراه:
۰۹۰۳۲۳۴۱۰۰۶
این مطلب چقدر مفید بود؟
از ۱ تا ۵ به این مطلب امتیاز دهید
متوسط امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات: 2
نفر اول در امتیاز دادن به این مطلب باشید!
نظرات شما
آژانس تبلیغات و ارتباطات خلاق پالادیوم
We Turn Names into Brands
آدرس: تهران، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک ۵۵
پالادیوم یک آژانس برندینگ و تبلیغات دیجیتال است. ما با شما از ابتدا شروع می کنیم یعنی از طراحی برند و در ادامه در کنارتان میمانیم تا هر کجا که بازار هدف شما باشد. ما در پالادیوم تلاش میکنیم تا مفهوم طراحی و یکپارچگی در ساختار سازمان شما اجرایی شود: با ایدههای خلاقانه، ابزارهای پیشرفته و مدیریت نوین!