مدیریت تجربه بیماران

در بازاریابی پزشکی هیچ شوخی و فریبی در کار نیست. اگر نتوانید نیازهای بیماران خود را برآورده کنید، راه به جایی نخواهید برد. به نظر می‌رسد که این شاخه از بازاریابی، جدی‌ترین و مهم‌ترین شاخه است و باید با خدماتی واقعی، استراتژی‌هایی اساسی و حرفه‌ای پیش بروید. مدیریت تجربه بیماران در این بخش از بازاریابی به شدت مهم است. فقط کافی است، مخاطب را به خوبی بشناسید. آمارها و تحقیقات حاکی از آن است که یک تماس تلفنی ساده از سوی پزشک به بیمار می‌تواند ۷۰ درصد بیماران را به شدت راضی و خوشحال نگه دارد. پس با اقداماتی ساده اما ظریف می‌توان مدیریت تجربه بیمار را به حالتی درخشان و خارق‌العاده درآورد و بر شمار آنها برای مراجعه افزود. در ادامه از نکات مهمی که باید در مدیریت تجربه بیماران در نظر داشته باشید بیشتر خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

رعایت ادب و احترام در مدیریت تجربه بیمار

مدیریت تجربه بیمار

همه احترام و ادب را دوست دارند. کسی هم هست که از رفتارهای تند و به دور از احترام لذت ببرد؟ قطعا خیر. خرج کردن ادب و احترام در ارتباط با مشتریان، اصلا کار دشواری نیست و نتایج فوق‌العاده جذابی را هم در پی دارد. پس بهتر است در هر بخش از شروع سفر بیمار یا همان مشتری به سمت استفاده از محصولات و خدمات‌تان در حوزه پزشکی، نهایت ادب و احترام را به کار بگیرید. برای رسیدن به نقطه‌ای مناسب از به کارگیری آداب صحیح، تمام پرسنل و بخش‌های ارتباطی‌تان با بیماران باید مجهز به رفتاری نیک و محترمانه باشد.

برای مثال، حتی در تماس‌های تلفنی با بیماران هم نهایت احترام را به کار گیرید. تمام پرسنل و تمام ارتباطاتی که با مشتریان برقرار می‌شود باید مبتنی بر احترام و ادب باشد. در این صورت، در همان گام‌های نخست برقراری ارتباط با مشتریان و مدیریت تجربه آنها، احساسات خوب در بیماران پا می‌گیرد و آنها را برای تجربه یک مسیر مناسب و خوشایند آماده می‌سازد.

پرهیز از مجادله با بیماران

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است در مدیریت تجربه بیمار در نظر بگیرید، پرهیز از هر گونه جدل و بحث با مشتریان است. همان‌طور که می‌دانید، بیماران برای رفع یک مشکل یا بهبود یک وضعیت در بازاریابی پزشکی به سمت‌تان می‌آیند. در نتیجه مملو از استرس و نگرانی هستند. پرسش‌های بسیار زیادی در ذهن آنها شکل می‌گیرد و به جای مجادله و بحث با آنها باید تمام تلاش‌تان را به کار بگیرید تا بتوانند در امنیت و رضایت از خدمات و محصولات‌تان استفاده کنند. صبوری و آرامشی که در مدیریت تجربه بیماران در نظر می‌گیرید قطعا با بازخوردهایی بسیار خوب رو به رو خواهد شد. مشتری یا بیماری که با شما در ارتباط محترمانه و مطلوبی قرار دارد، احساس خوشایندی خواهد داشت و این دستاوردی به شدت مهم و اساسی برای موفقیت در مدیریت تجربه بیمار است.

بیشتر بخوانید :  ۳ روش دربازاریابی پزشک برای معرفی خود به مشتری بالقوه

تشکر و قدردانی از بیماران

بازاریابی پزشکی و درمان بر محوریت حضور بیماران می‌چرخد. اگر دوست دارید که کسب و کارتان در حوزه پزشکی به رشد و رونق فراوان دست پیدا کند باید بیمار را به مثابه ولی‌نعمت خود دانسته و با او رفتاری سراسر احترام داشته باشید. مثلا تشکر و قدردانی کردن از بیماران به شکل‌های مختلف از جمله زبانی،عملی و رفتاری می‌تواند اثرات شگفت‌انگیری در او ایجاد کند. یکی از اصول تجربه مدیریت بیمار به وجود آوردن حس و حال خوب در بیمار است. شما می‌توانید با ارائه خدماتی جانبی به عنوان تشکر از حضور بیماران در مرکزتان به او مراتب سپاس‌گزاری خود از حضور آنها را اعلام کنید.

حفظ ارتباط و صمیمیت با بیماران

مدیریت تجربه بیمار

یکی دیگر از اقدامات مثبتی که در مدیریت تجربه بیماران باید در نظر بگیرید، حفظ ارتباط و صمیمتی است که با بیماران در فرایند درمان و رابطه، حفظ کرده‌اید. باید از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، کاری کنید که مشتری همیشه با شما در ارتباط قرار داشته باشد و در این صورت، همیشه در بخشی از ذهن او جای خواهید گرفت و اگر قرار باشد، بیماری که یک‌بار تجربه استفاده از محصولات و خدمات‌تان را داشته، از موارد دیگری بهره ببرد که شما  ارائه می‌کنید حتما به سمت‌تان خواهد آمد.

رسیدگی به ظاهر در بخش‌های مختلف مدیریت تجربه بیمار

ظاهر هم از مهم‌ترین ابعاد مدیریت تجربه بیمار است. منظور از ظاهر چیست؟ تمام بخش‌های ظاهری و فیزیکی ارتباط با مشتریان از جمله لباس پزشک و پرسنل، محیط و آرایش ابزارها و وسایل، رنگ محیط و… باید طوری انتخاب شود که روی بیماران اثرات خوب و مطلوبی ایجاد کند. وقتی مشتری یا در بازاریابی پزشکی همان بیمار دریابد که در انتخاب رنگ‌ها، محیط و لباس‌ها در یک بستر پزشکی دقت زیادی به خرج داده شده است، قطعا راضی‌تر و خشنودتر خواهد بود و به طور مستقیم و غیرمستقیم به رضایت و شادی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید :  بازاریابی درمانی و روش هایی برای شروع یک بازی برد-برد

پاسخ‌دهی سریع و کامل به بیماران

در بازاریابی درمانی با سلامت و جان افراد سر و کار دارید. آنها نگران هستند و برای بهبود یک وضعیت به شما مراجعه می‌کنند. پس لازم است نهایت جدیت را در ارائه خدمات مثبت و مطلوب به کار بگیرید و یادتان باشد که پرسش‌ها، دلمشغولی‌ها و نگرانی‌های بیماران را جدی گرفته و همیشه برای توضیح و پاسخ‌گویی به آنها در دسترس و آماده باشید. پاسخ‌دهی سریع به بیماران و مشتریان می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت‌تان در مدیریت تجربه بیمار بدل شود.

در آخر

مدیریت تجربه بیماران

فراموش نکنید که در بازاریابی پزشکی با قشر بسیار حساسی از مشتریان در ارتباط هستید. مدیریت تجربه بیمار برای موثرتر بودن نیاز به ارائه احترام، توجه، ادب و پاسخ‌گویی به مشتریان دارد. تنها در صورتی می‌توانید به نتیجه مثبتی از ارتباط با مشتریان دست پیدا کنید که کاملا خوش‌رفتار، دقیق و باملاحظه با مشتریان یا همان بیماران در ارتباط قرار بگیرید. مشتری راضی و خشنودی که احساس کند در مواجهه با او زمان و انرژی صرف می‌کنید، شما را به قلب و ذهن خود راه خواهد داد و این دستاورد به شدت بزرگ و مطرحی است. اگر بتوانید به قلب و ذهن مشتریان یا همان بیماران وارد شوید، برای استفاده از خدمات پزشکی و درمانی همیشه به نخستین گزینه او بدل خواهید شد و بازی دو سر برد و سودی به وجود می‌آید که شما و بیمار را راضی و خشنود می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *