اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی

بازاریابی خدمات زیبایی هم سخت است و هم آسان. ابزارهای متعددی مانند شبکه‌های اجتماعی در اختیار این بازار قرار دارد و افرادی که خواهان استفاده از خدمات زیبایی هستند هم بسیار زیاد است. ولی با تمام اینها، به دلیل حساس بودن مقوله زیبایی و ظاهر و البته وجود برندها و عناوین مختلف در این بازار، جلب رضایت و نظر مشتریان کار سختی است. همان‌طور که گفته شد، شبکه‌های اجتماعی، یکی از ابرازهای موجود در دست بازاریابان هستند اما اگر آنها را خوب نشناسید، اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی ، شما را سریعا به قهقهرا می‌برند. در ادامه از این اشتباهات گفته‌ایم:

۱. انتخاب پلت‌فرم‌های اشتباه

اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی

انتخاب پلت‌فرمی مناسب برای بازاریابی بسیار مهم است. اگر دوست دارید که از اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی دور بمانید باید پلت‌فرم‌های مناسب را شناسایی کنید. باید بدانید که مخاطب‌تان از نظر درآمد، موقعیت اجتماعی، سن و جنسیت چه ویژگی‌هایی دارد. بنا به تحقیقاتی که در این‌باره صورت می‌دهید، پلت‌فرم مناسب را هم انتخاب کنید و در آن به تولید محتوا بپردازید. ویژگی‌های مخاطب نشان می‌دهد که باید به دنبال کدام پلت‌فرم بروید و از آن برای معرفی و بازاریابی استفاده کنید.

۲. استفاده از پلت‌فرم‌های متعدد

یکی از مهم‌ترین اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی در این است که از پلت‌فرم‌های مجازی متعددی برای معرفی خدمات در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. اصلا لزومی ندارد که تمام پلت‌فرم‌ها را پوشش بدهید. دلیل این است که امکان مدیریت تمام و کمال همه‌ی پلت‌فرم‌ها در عمل ممکن نیست. به همین خاطر بهتر است که موثرترین پلت‌فرم را انتخاب کنید و از طریق آن شروع به بازاریابی خدمات زیبایی کنید. مدیریت تمام شبکه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های در دسترس، زمانی مفید واقع می‌شود که توانایی مدیریت تمام و کمال آنها را داشته باشید در غیر این صورت یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی و درمانی خواهد بود.

۳. انتشار محتوای نامرتب و غیردقیق

اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی

اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی در فضای مجازی فقط به انتخاب پلت‌فرم‌ها محدود نمی‌شود. شیوه تولید محتوا و انتشار پست‌ها هم به شدت مهم است. برای مثال، اگر نتوانید روتین یا به زبان مادری، برنامه‌ای منظم و مشخص تولید کنید و در زمان‌هایی دقیق، محتوای تولیدی خود را منتشر نمایید، احتمال موفقیت‌تان در شبکه‌های مجازی نصف می‌شود. پیگیری محتوایی که روزی منتشر می‌شود و روزی دیگر خبری از آن نیست اصلا برای مخاطب جالب نیست. به وجود آوردن یک برنامه مشخص می‌تواند مخاطب را منتظر دیدن محتوای غنی‌ِ تولیدیِ شما باشد.

بیشتر بخوانید :  ۸ استراتژی بازاریابی پزشکی در سال ۲۰۱۹ چیست؟

۴. یکپارچه نبودن محتوا با ابزارهای دیگر تبلیغات

یکپارچه بودن محتوا به معنای هماهنگی تمام پست‌ها، اینفوگرافی‌ها، ویدئوها و… در هر حساب کاربری است. علاوه بر اینکه انواع محتوای موجود در یک صفحه باید با هم از نظر مضمون و فرم مشابه باشند، نیاز است که محتوای مذکور با محتوای موجود در همه شبکه‌ها، وبسایت و… هم در هماهنگی و انسجام قرار بگیرد. یکپارچگی و انسجام محتوا در پلت فرم‌های مختلف و در میان پُست‌ها باعث می‌شود که فرسنگ‌ها از اشتباهات بازاریابی در خدمات زیبایی دور شوید و در این زمینه درخشان عمل کنید.

۵. انتشار بیش از حد محتوا

از جمله اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی ، انتشار بیش از حد محتوا در شبکه‌های اجتماعی و پلت‌فرم‌های مختلف است. باید بدانید که شیوه مدیریت شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای با حساب‌های کاربری شخصی کاملا متفاوت است. عده‌ای معتقدند که اصلا استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی خدمات مختلف و محصولات گوناگون، کار صحیحی نیست. در جواب به این افراد باید گفت که اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوند زیرا این پلت‌فرم‌ها برای خدمات بازاریابی و تبلیغات، امکانات بی‌نظیری ارائه می‌دهند. فقط نباید اسیر اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی شد و آنها را مشابه حساب‌های کاربری شخصی اداره کرد.

۶. تولید محتوای اشتباهی

اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی

برای جذب و جلب نظر مخاطب نباید به هر مطلبی روی بیاورید. جذاب بودن یک متن دلیل نمی شود که آن را در شبکه اجتماعی خود به کار بگیرید. اگر محتوایی جذاب تولید کنید اما با خدمات‌تان در سازگاری و ارتباط نباشد، علیرغم جذب مخاطب، موفقیتی در رسیدن به مشتریان بالقوه نخواهید داشت. شما باید روی مخاطبانی سرمایه‌گذاری کنید که می‌توانند به مشتری بالقوه خدمات زیبایی‌تان بدل شوند. میلیون‌ها مخاطب در فضای مجازی هم  بدون رسیدن به درکی درست از شما به موفقیت‌تان کمک نخواهند کرد.

بیشتر بخوانید :  طراحی بروشور و خلق ابزاری برای بازاریابی بهتر و فروش بیشتر

۷. تولید محتوای ضعیف

محتوای ضعیف، محتوایی است که از نظر ظاهری از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست. یعنی تصاویر، ویدئوهای بی‌کیفیت و مطالبی که غلط املایی و ساختار اشتباه دارند. پس بهتر است در تولید محتوا نهایت دقت را به خرج بدهید و نگذارید که محتوای ضعیف که از مهم‌ترین و مهلک‌ترین اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی است، شما را در شبکه‌های اجتماعی زمین بزند. اگر قرار باشد که مخاطب از محتوای‌تان استقبال کند، باید به اندازه کافی حرفه‌ای، جذاب و کامل باشد.

۸. آزار دادن مخاطب

اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی

یادتان باشد که مخاطبان امروزی فضاهای مجازی در شبکه‌های اجتماعی مدام در این اکوسیستم به سر می‌برند. بنابراین اگر رفتارهای نادرستی پیش بگیرید، سریعا از شما دلخور خواهند شد و با فشار یک دکمه ساده(آنفالو) به شما بدرود می‌گویند. پس خودتان را جای آنها بگذارید و ببینید که آیا پست‌های‌تان، زمان و شیوه انتشارشان برای مخاطب فرضی جذاب است و او را آزار نمی‌دهد؟ نگذارید که مخاطب به خاطر شیوه اشتباه تولید محتوا و انتشار آن، شما را ترک کند. قبل از تولید و انتشار هر اثری، سعی کنید تا از زاویه دید مخاطب به کار خود نگاه کنید و با سنگدلی، پروژه‌تان را نقد کنید تا بتوانید خطاهای موجود در آن را رفع نمایید. قبل از اینکه مخاطب، لب به اعتراض بگشاید یا شما را ترک کند، دست به کار شوید و به رفع ایرادات بپردازید.

در آخر

یادتان باشد که شبکه‌های اجتماعی و فرصت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهند بسیار ایده‌آل و جذابند اما در صورتی که استفاده صحیح آنها را بدانید. اشتباهات بازاریابی خدمات زیبایی می‌تواند مشتریانی را که به سادگی جلب و جذب‌تان می‌شوند از شما دور و دورتر کنند. شبکه‌های مجازی در دسترس همه هستند و استفاده از آنها بسیار ساده است اما این نباید باعث به وجود آمدن توهم سادگی تولید محتوا در این پلت‌فرم شود. زمان، هزینه و به کارگیری نیروهای حرفه‌ای برای تولید محتوا می‌تواند راه‌گشای رفع مشکلاتی باشد که در مسیر انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به وجود می‌آید. این موضوع را دست‌کم نگیرید و کار را به کاردان بسپارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *