معرفی پروژه طراحی سایت فروشگاهی

داستان از جایی شروع شد که یک برند ایرانی تولیدکننده محصولات تزئینی به دنبال گسترش شبکه فروش خود بود. این برند دارای نماینده در شهرهای مختلف ایران است. از آنجایی که روز به روز سهم خریدهای اینترنتی بیشتر می شود، تیم پالادیوم پیشنهاد طراحی یک وب سایت فروشگاهی را ارائه کرد. این پیشنهاد با استقبال شرکت مورد نظر مواجه شد. جزئیات کار و ایده ها با بررسی نیازهای مشتری، نیازهای بازار و با انجام تحقیق در مورد روند معرفی محصولات تعیین شد.

مراحل اجرای پروژه طراحی سایت

در این پروژه با چالش های مختلفی رو به رو شدیم. آغاز هوشمندانه حضور یک برند در دنیای گسترده دیچیتال، با وجود رقبای اینترنتی قدم مهمی به حساب می آید.نحوه معرفی برند، محصولات و مطالب باید باعث جذب مخاطبین به وب سایت بشوند. طراحی گرافیکی باید ساده و جذاب باشد تا بیانگر استراتژی برند مورد نظر باشد.

تولید محتوا، مدیریت محتوا، روند انجام سفارش، نحوه مدیریت سفارش ها، طراحی سیستم پیشرفته برای محصولات سفارشی و راهنماهای متنوع و جذاب برای کار با سایت، همگی مواردی هستند که توسط پالادیوم در این پروژه انجام گردید.

برای برندسازی دیجیتال پروژه لوگوی خاصی برای وب سایت طراحی شد. چیدمان، طراحی ظاهری، رنگ ها و عکس ها همگی به نحوی انتخاب شدند که هویتی منحصر به فرد به برند دیجیتالی مورد نظر ببخشند.

برنامه ریزی پروژه طراحی سایت
طراحی گرافیک سایت
برند سازی دیجیتال
بهینه سازی و سئوی سایت
تولید محتوا برای سایت

ویژگی های بخش فروشگاه

تب های توضیح محصول

طراحی تب های مختلف برای تفکیک ویژگی های محصول مانند ابعاد، اطلاعات گارانتی و …

محصولات متغیر

طراحی نمایش خودکار قیمت بر اساس انتخاب های مشتری.

فیلتر قیمت

برای جستجوی محصولات بر اساس بازه قیمت، فیلتر قیمت طراحی شد.

جدول قیمت

برای بسته های ترکیبی و یا پلن های مختلف خرید جدول قیمت اختصاصی و ریسپانسیو طراحی شد.

ارسال

در مورد ارسال محصولات دو نکته مهم وجود دارد.

  1. روش های ارسال
  2. هزینه ارسال

تعدادی از محصولات برند مورد نظر فقط مختص استان تهران است و بنابراین زمانی که مشتریان استان تهران را انتخاب کنند می توانند این محصولات را سفارش دهند.

دو روش ارسال برای محصولات در نظر گرفته شد که برای مشتریان شهرستانی از پست و مشتریان ساکن تهران از پیک استفاده شد.

تمامی این مراحل به صورت تفکیک شده در صفحات جداگانه برای راهنمای خرید و روش های ارسال توضیح داده شد تا مشتریان فروشگاه اینترنتی با آگاهی کامل به خرید اقدام کنند.

ثبت سفارش و پرداخت

تمامی مراحل ثبت سفارش به نحوی طراحی شدند که مشتریان با سنین مختلف و از قشرهای مختلف بتوانند به سادگی خرید کنند.

زمان صرف شده از ابتدا تا انتهای پرداخت توسط تیم پالادیوم محاسبه و بهینه سازی شد تا کمترین وقت ممکن از مشتریان گرفته شود. نتیجه این امر رضایت بیشتری مشتریان از نحوه خرید است.

سیستم پرداخت به صورت آنلاین و با اتصال به درگاه بانک ملت به عنوان یکی از بهترین و امن ترین روش های پرداخت طراحی شد و این خود عامل جلب اعتماد مخاطبین این فروشگاه اینترنتی است.

قوانین و مقررات

هر فروشگاه اینترنتی باید از قوانین عام پیروی کرده و همچنین قوانین خاص خود را به طور واضح برای مشتریان خود توضیح دهد. برای حل این مسئله، صفحات جداگانه ای در مورد قوانین و مقررات، گارانتی محصولات، قرعه کشی و روش های ارسال در وب سایت فروشگاهی طراحی گردید و تمامی موارد به طور کامل و شفاف توضیح داده شد.

نماد الکترونیک

لازمه خرید اینترنتی جلب اعتماد مخاطبین وب سایت است. در ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت به وب سایت هایی که مجوز فعالیت دریافت کنند، نماد الکترونیک اعطا می نماید. همچنین تایید وزارت ارشاد یکی دیگر ازم وارد مهم برای کسب و کارهای اینترنتی است. پالادیوم تمامی مراحل دریافت و نصب این مجوزها را برای فروشگاه اینترنتی انجام داد.

سئو

 یک فروشگاه زمانی می تواند فروش خوبی داشته باشد که به خوبی دیده شود. اگر وب سایت طبق قوانین سئو بهینه سازی نشود، مخاطبین خود را پیدا نخواهد کرد و در نتیجه نمی تواند به پیشرفت چشم گیری دست پیدا کند. فروشگاه اینترنتی طراحی شده توسط ما به طور کامل بر اساس قوانین سئو بهینه سازی شده است

خدمات پستی

پالادیوم با آماده کردن زیرساخت خدمات پستی، تمامی مراحل از دریافت کالا تا ارسال کالا را به وسیله خدمات پستی برای تولیدکننده فراهم کرد.

قدرت محتوا

بازاریابی محتوا یکی از مدل های بازاریابی بسیار مهم برای حضور در دنیای دیجیتال است. امروز بازاریابی محتوا فقط یک روش بازاریابی نیست، بلکه به طور تقریبی پایه و اساس تمامی بخش های یک پروژه است.

محتوای تولید شده برای این پروژه کاملا به طور اختصاصی و توسط تیم پالادیوم تهیه شد و به طور کامل برای موتورهای جستجو بهینه سازی شد. استراتژی محتوای تولید شده در این پروژه بر اساس پاسخ گویی به نیازهای مشتریان تعیین شد و علاوه بر محتوای متنی، محتوای تصویری هم تولید و استفاده شد.