معرفی پروژه انیمیشن تبلیغاتی

معرفی پروژه انیمیشن تبلیغاتی

شرکت صنایع غذایی شیرین فام از سال ۸۱ در زمینه تولید آبمیوه آغاز به کار کرده است. در میان رقیبانی با سابقه کاری طولانی و محصولاتی متنوع، به دنبال روشی موثر برای جلب نظر مخاطب است. در جامعه مدرن و صنعتی امروز، افراد برای حفظ سلامتی به ناچار به محصولات ارگانیک و طبیعی پناه می آورند و همین جمله آغاز شکل گیری طرح ساخت انیمیشن تبلیغاتی مورد نظر این شرکت می شود.
از سوی دیگر در صنعت تولید آبمیوه، درج مکرر برخی کلمات و عبارات مانند “کاملا طبیعی” بر روی اکثر محصولات، حس اعتماد مخاطب را مخدوش کرده است. بنابراین، تولید یک محصول تبلیغاتی از جنس متفاوت (غیر نوشتاری) که حس طبیعی بودن را به مخاطب القا کند، گامی متفاوت تر و البته موثرتر در راستای جلب نظر و توجه مخاطب خواهد بود.

ترکیب رنگ و کادربندی


از لحاظ کادربندی ترازو در یک سوم عمودی پایین صفحه و دو کفه در نقاط طلایی کادر قرار داده شده اند تا بیشترین توجه نگاه مخاطب را به خود معطوف کنند. همچنین ترازو که عنصر متمایزکننده به شمار می آید در میانه افقی صفحه قرار داده شده است تا مفهوم تعادل و تساوی محتویات دو کفه به خوبی به مخاطب القا گردد.
رنگ اصلی پس زمینه مطابق رنگ آبمیوه و رنگ نارنجی پرتقال ها است. برای حفظ تعادل، رنگهای سبز و آبی پس زمینه به منظور جلوه بهتر رنگ المانهای اصلی و همچنین به عنوان رنگهای اصلی انتقال دهنده حس آرامش و حس طبیعت در نظر گرفته شده اند. رنگ پرنده نیز در راستای حفظ ترکیب رنگ انیمیشن انتخاب شده است.


در طراحی صحنه انیمیشن، از فضای طبیعی ساده و با حذف حداکثر المانهای مدرنیته استفاده شده است. پس زمینه مات از آسمان‌ آبی و فضای سبزی که درخت پرتقال نیز در آن گنجانده شده است نماد بهره گیری مواد تشکیل دهنده آبمیوه از یک محیط بکر و طبیعی است. المانهای میز چوبی و ترازوی مکانیکی نیز ساده ترین ابزار دنیای مدرنیته هستند که برای نشان دادن مفاهیم مورد نیاز، در این انیمیشن تبلیغاتی به کار گرفته شده اند. در راستای روایت داستان به یک المان متحرک نیاز بود، برای تحقق این امر از وجود یک پرنده به عنوان یک المان متحرک از طبیعت و البته دلپذیر و دوست داشتنی برای مخاطب استفاده شد.


حرکت نور روی میز هم نشانه ای از حرکت طبیعت زنده در پس زمینه است، ضمن اینکه مجددا منتقل کننده حس آرامش نیز می باشد. بنابراین، المان های این انیمیشن مانند طبیعت به طور ذاتی حرکت می کنند. به عبارت دیگر، انسان و یا تجهیز مصنوعی دیگری در حرکت آنها دخیل نیست و همه این اتفاقات با یکپارچگی تمام، در راستای انتقال پیام اصلی آگهی در حرکت است.


ذکر تعداد مشخص ۱۱ عدد پرتقال برای تولید یک آبمیوه، نشان دهنده مشخص بودن و دقیق بودن میزان مواد تشکیل دهنده آبمیوه طبیعی است، در حالیکه ماده مصنوعی دیگری در لیست مواد اولیه قرار ندارد. همچنین، ذکر صفات تازه و درشت جهت نمایش انتخاب بهترین کیفیت مواد اولیه تولید است. صدای موجود در تصویر نیز تنها صدای بال زدن پرنده است که این صداگذاری نیز در راستای انتقال حس فضای بکر و طبیعی به مخاطب، انجام گرفته است. سرزنش پرنده توسط راوی با لحنی لطیف انجام میشود، تا حس فضای دلپذیر انیمیشن بر هم نخورد. در آخر هم پرنده به کادر بر میگردد تا نشان دهد طبیعت از دست تولیدکنندهای شرکت انیک دلخور نشده است؛ در واقع پرنده از همان قسمتی از کادر که از صحنه خارج شده بود به کادر باز می گردد.


لوگو انیک هم به نحوی در صفحه قرار گرفته که نقطه تیز بالایی به سمت درخت پرتقال (مواد اولیه) و نقطه تیز پایانی به سمت ترازوی پرتقال طبیعی و آبمیوه انیک (محصول) است که این در حقیقت اشاره به مفهوم لوگو شرکت انیک دارد. در راستای تولید این آگهی اهدافی در راستای جلب نظر مخاطب در نظر گرفته شده اند. 


اکنون آگهی انیمیشن تبلیغاتی  را ملاحظه کنید، تا ببینید چه میزان از اهداف تعیین شده در نظر شما تداعی می شود