ساخت مدل سه بعدی از یک کار که هنوز به صورت نهایی در نیامده است و یا پروژه‌ای که نیاز به نمایش زوایای پنهان خود به مخاطبین دارد این روزها به یک روش قطعی تبدیل شده است. اجرای سه بعدی موجب انتقال درک بهتری از یک موضوع یا پروژه با بالاترین کیفیت به مخاطب می شود و قدرت ارائه یا حتی بازاریابی بسیار بالاتری را به صاحب اثر منتقل می‌کند.

از آن جایی که مدل باید احساس حقیقی جنس نمونه را به اطرافیان منتقل کند، پس از طراحی دقیق و با مقیاس حساب شده، انتخاب و اجرای متریال هم عامل تاثیرگذاری به شمار می‌آید. قرار گرفتن این ترکیب در نور و محیط مناسب، این بسته تصویری را کامل می کند. حال می توان هر آنچه در ذهن خالق اثر است را بی کم و کاست به مخاطب اصلی اش انتقال داد و انتظار داشت بخش قابل توجهی از واقعیتی که در آینده به تحقق می‌پیوندد، امروز در فضای دیجیتال قابل مشاهده است.

تاثیر متفاوت مدل های سه بعدی

مجله آنلاین دنیای طراحی در گزارشی که تحت عنوان اتوکد سه بعدی برای نجات منتشر کرد عنوان کرد: در سال ۲۰۱۰ با کمک نرم افزار Auto CAD و طراحی سه بعدی برخی از فضاها و تجهیزات معدنکاری، ۳۳ معدنکار که حدود ۲ ماه در معدنی در شیلی محبوس شده بودند نجات پیدا کردند.

با این پیش فرض اولیه و دست کم این ۶ دلیل قانع کننده، انتخاب مدل سازی سه بعدی در بسیاری از پروژه ها الزامی به نظر می‌رسد.

واقعی ، آسان ، سریع

طراحی سه بعدی سبک تر و قابل فهم تر از خیل عظیم نقشه های دو بعدی است. مخاطب می‌تواند شاهد یک تور مجازی از همه زوایا و بخش های محصول یا پروژه شما باشد. بدین شکل می توانید امکان پذیری اجرای پروژه یا نیاز احتمالی به انجام برخی تغییرات کوچک در محصول نهایی را بررسی و در مورد آن تصمیم گیری کنید.

تصاویر گویاتر از کلمات

اختلاف این دو زمانی واضح تر است که یک طرح اجرا شده سه بعدی را با مجموع نقشه ها و مستندات دو بعدی همان پروژه مقایسه کنیم. زمان، دانش فنی و تمرکز مورد نیاز برای بررسی این دو موضوع را هم با هم مقایسه کنیم. سپس می توانیم مناسب ترین را انتخاب کنیم!

بازاریابی بهتر و اخذ آسان تر تاییدیه پروژه

مدل های سه بعدی محدود به محصول یا پروژه شما نیستند. خانه ای طراحی کنید با همه لوازم، مطبی با همه تجهیزات، خودرویی در عمق اقیانوس یا سلاحی در میانه کارزار. وقتی ابزارها و مدل های کمکی در اختیار طراحتان باشد مدل شما به جزء تاثیرگذاری از یک محیط تبدیل می شود. محیطی حقیقی و باورپذیر.ورود به ذهن و قلب مشتری یعنی جایی که تصمیم نهایی گرفته می شود همیشه از مسیرهای ساده اما متفاوت اتفاق می افتد. یک تصویر واضح و اثرگذار بی شک مسیر کوتاه تر و اثربخش تری نسبت به یک دسته نقشه و طرح خواهد بود. این که در حال ارائه یه پروژه به کارفرمای خود هستیم یا یک محصول به خریداران احتمالی تفاوتی ندارد، تفاوت در ارائه شماست!

بازسازی و اصلاح آسان

پیاده سازی یک مدل، پروژه سنگین و پیچیده ای نیست که زمان، انرژی و هزینه هنگفتی روی دست تان گذاشته باشد. پس در هر زمان که اراده کنید در کوتاه‌ترین زمان امکان اعمال اصلاحات جزئی و حتی تغییرات کلی خواهید بود. این امتیازی است که در بخش های دیگر پروژه به سادگی به دست نخواهد آمد.

غوطه ور در امکانات نامحدود

مدل های سه بعدی محدود به محصول یا پروژه شما نیستند. خانه ای طراحی کنید با همه لوازم، مطبی با همه تجهیزات، خودرویی در عمق اقیانوس یا سلاحی در میانه کارزار. وقتی ابزارها و مدل های کمکی در اختیار طراحتان باشد مدل شما به جزء تاثیرگذاری از یک محیط تبدیل می شود. محیطی حقیقی و باورپذیر.

دستورالعمل های کمتر و فاقد مانع زبانی

هر مستندی که تولید می‌شود نیاز به دستورالعملی برای استفاده دارد. دستور العملی که خواندن و عمل کردن به آن برای هیچکس جذاب نیست. اما آیا یک تصویر سه بعدی هم به دستورالعمل نیاز دارد؟ آیا وقتی این تصویر به دست یک مخاطب خارجی رسید لازم است تا آن را ترجمه کنید؟ تصاویر گویا همیشه برنده هستند و این مزیت فکر بکر شماست.