آموزش سئوی داخلی (قسمت دوم)

, ,
آموزش سئوی داخلی

درمقاله قبلی تحت عنوان آموزش سئوی داخلی (قسمت اول) با نکاتی در مورد بهینه سازی داخلی سایت آشنا شدید و در این مقاله به ادامه آموزش سئوی داخلی اشاره خواهیم کرد.
پس با ما همراه باشید.

۹- لینک دهی داخلی صفحات مرتبط سایت به یکدیگر :

(تاثیرگذاری روی رتبه سایت و سئو: زیاد)

بهتر است در هر پستی بین ۲ تا ۵ لینک داخلی به صفحات مرتبط سایت خود بدهید . مثلا شما در متن پست خود از عبارت ” آموزش سئوی داخلی” استفاده کرده اید و در صفحه دیگری از سایتتان هم مطلبی دارید که تیتر یا عنوان آن ” آموزش سئوی داخلی” است. بنابراین در اینجا تبدیل عبارت ” آموزش سئوی داخلی ” به یک لینک داخلی که به صفحه ای با عنوان مرتبط اشاره میکند تاثیر خوبی در سئوی سایت شما میگذارد.

اگر شما بتوانید لینک های داخلی کاملا مرتبط در سایتتان ایجاد کنید (به ویژه اگراین لینکها شامل کلمات کلیدی هدف شما باشند) موضوع اصلی و کلی سایت  شما برای موتور جستجوی گوگل سریعتر و راحتترقابل شناسایی خواهد بود و شما میتوانید برای کلمات کلیدی مهم ، که هدف سئوی سایت شماست  راحتتر به رتبه های برتر دست بیابید.
بنابراین لینک بیلدینگ داخلی از این جنبه نیزمیتواند ارزشمند باشد.

نمونه ای از لینک دهی داخلی را میتوان درسایت ویکی پدیا مشاهده کرد. البته یک صفحه از ویکی پدیا ممکن است ۵۰ لینک داخلی به صفحات دیگر داشته باشد و دلیل آن هم واضح است. آن ها ویکی پدیا هستند ! ویکی پدیا میلیون ها صفحه دارد و اعتبار دامنه اش (Domain Authority) 100 است ، به این ترتیب این امکان وجود دارد که از تعداد لینک داخلی بیشتری در هر صفحه استفاده شود.

بنابراین لینک دادن داخلی از صفحات و پستها به سایر صفحات یا پستهای کاملا مرتبط سایت، برای بهبود سئوی داخلی سایت شما خیلی خوب است .

آموزش سئوی داخلی

آموزش سئوی داخلی

۱۰- به کار گیری لینک های خارجی یا external link درسایت:

(تاثیرگذاری روی رتبه سایت و سئو: متوسط)

بسیاری از سئوکاران نه تنها به این مورد توجه نمی کنند، بلکه آن را مضر می دانند. دلیل آن ها هم این است که تصور میکنند ” با انجام این کار به سایت رقیب خود ارزش می دهیم”.

بله این مساله درست است.
اگر شما به سایت رقیبتان به صورت فالو لینک بدهید سایتی که شما به آن بک لینک داده اید مطمئنا از این اتفاق سود می برد.
اما اگر به صورت نوفالو لینک بدهید نه تنها هیچ اعتباری از سایت شما کم نمیشود بلکه سود بیشتری به سایت شما می رسد.
به این صورت که:

با لینک کردن خارجی به سایت دیگری که اعتبار دامنه بالایی دارد و درباره موضوع شما صحبت می کند، به گوگل نشان می دهید که شما هم مطلب خوب و کاملی درباره آن موضوع نوشته اید و به عبارت دیگر، محتوای صفحه شما مرتبط و با کیفیت است. (البته این نکته ضروری است که لینک هایی که از سایت شما خارج میشود و به سایت دیگری اشاره میکند حتما باید به صورت نوفالو باشد)

۱۱- تاثیر مکان قرار گرفتن لینک ها در صفحات سایت:

(تاثیرگذاری روی رتبه سایت و سئو: کم)

وبسایتهای زیادی وجود دارند که در تگ footer  سایت لینکهای داخلی یا خارجی زیادی قرار میدهند ، اما بهتر است بدانید که معمولا لینک هایی که در فوتر سایت قرار میگیرند در سئوی سایت تاثیرگذار نخواهند بود. پس بهتر است لینک های مهم خود را در بخش هایی مانند footer و سایدبار قرارندهید.

۱۲- استفاده از کلمات کلیدی LSI یا هم معنی داخل متن :

(تاثیرگذاری روی رتبه سایت و سئو: زیاد)

در ادامه آموزش سئوی داخلی به نکته مهمی اشاره میکنم
اگر میخواهید به صورت اصولی روی سئوی داخلی یک سایت کار کنید ، به شدت توصیه میکنم  به این مورد توجه کنید و آن نکته این است که در محتوای صفحات خود فقط از کلمات کلیدی هدف به صورت اسپم گونه و به تعداد زیاد استفاده نکنید و به فکر استفاده از کلمات کلیدی LSI که از نظر معنایی مرتبط با کلمات کلیدی هدف شما هستند نیز باشید.

کلمات کلیدی LSI چیست؟

کلمات کلیدی LSI عباراتی هستند هم معنی کلمه کلیدی هدفی که در صفحه به کار برده اید. گوگل از این کلمات هم معنی استفاده می کند تا بفهمد آیا محتوای صفحه مرتبط و درست هست یا خیر.

LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing  است . سیستم LSI بخشی ازالگوریتم هوش مصنوعی گوگل است که با کمک نیروهای انسانی، روزبه روز در حال هوشمندترشدن است . گوگل از الگوریتم  LSI استفاده می‌کند تا ارتباط  بین کلمات و عبارات سایت را بهتر درک کند و مفاهیم مشترک بین آن‌ها را شناسایی نماید . به این صورت که با استفاده از LSI محتوای صفحه و عناوین بررسی میشود و موضوع صفحه را تشخیص میدهد.

جالب است که الگوریتم‌های گوگل به قدری هوشمند شده‌اند که می‌توانند مفهوم محتوا و مترادف یک کلمه یا عبارت یا را درک و شناسایی کنند و گوگل سایتهایی که از کلمات کلیدی مترادف علاوه بر کلمات کلیدی خود در سایت استفاده میکنند در رتبه‌های بالاتری قرار میدهد. چگونه؟ اجازه دهید با یک مثال این موضوع را توضیح دهم:

فرض کنید شما از کلمه ” شیر”در تگ عنوان سایتتان استفاده کرده اید، در قسمتهای دیگری از محتوا،  شما از کلمات “جنگل ” و ” باغ وحش” هم استفاده کرده اید. با این کلمات، سیستم LSI  تشخیص می دهد که منظور از ” شیر” در اینجا یک “حیوان” است نه شیر آب یا شیر خوراکی! بنابراین در نتایج جستجوی کلمه ” شیر” سایت شما در جایگاه مناسب با مفهوم ” شیر به عنوان یک حیوان ” نمایش داده می شود. اکیدا توصیه میکنم که برای بهبود سئوی داخلی در محتوای صفحه ای که روی  آن کار می کنید، آنقدر غرق در گنجاندن کلمات کلیدی نشوید که کاملا از LSI غافل شوید.

آیا تاثیر استفاده از کلمات کلیدی LSI در سئو داخلی سایت، زیاد است؟
بله،  این عامل بسیار مهم است . بدون رعایت آن  ممکن است هر چه تلاش کنید، به جایی نرسید.

۱۳- تاثیر تصاویر سایت در سئوی داخلی :

(تاثیرگذاری روی رتبه سایت و سئو: متوسط)

طبق بررسی های صورت گرفته ، سایت هایی که حداقل یک عکس در صفحات داخلی آنها وجود دارد قابلیت ورود به صفحه اول گوگل را دارند و سایت هایی که بدون تصویر باشند ، سخت تر به صفحه اول گوگل می رسند. پس همیشه سعی کنید در هرصفحه از سایتتان، یک یا دو تصویر مرتبط داشته باشید.

این کار به دلایل نسبتا نا معلومی، توجه ربات های گوگل را به سایت شما بیشتر جلب می کند. همچنین برای استفاده از تصاویر برای ارتقا سئو داخلی سایت، موارد زیر را رعایت کنید:

  • استفاده از alt برای تصاویرسایت موجب می شود، ربات های گوگل ، معنی و محتوای عکس را متوجه بشوند.

آموزش سئوی داخلی

آموزش سئوی داخلی

  • ابعاد و حجم عکس یک ویژگی مهم در سرعت باز شدن عکس است. سعی کنید از ابعاد مناسب برای تصاویر سایتتان استفاده کنید و حجم آنها را تا حد امکان کاهش دهید. توصیه میکنم حجم هر تصویر بالاتر از ۱۰۰ کیلو بایت نباشد.
  • در نامگذاری عکس دقت کنید. بهتر است برای نام هرعکس، عبارت مناسبی به انگلیسی در نظر بگیرید. نامی که متناسب با موضوع و محتوای آن عکس باشد.

۱۴- تولید محتوای بهینه و مناسب که از سایتهای دیگر کپی نشده باشد :

(تاثیرگذاری روی رتبه سایت و سئو: بسیارزیاد)

تولید محتوای تازه و یونیک برای ارتقا سئو داخلی سایت بسیار بسیار مهم است. محتوایی با طول مناسب تولید کنید . نه خیلی کوتاه ، نه خیلی طولانی، نه پر از کلمه کلیدی هدف و نه بدون آن . تعداد کلمات به کار رفته در محتوا بهتر است بالای ۳۰۰ کلمه باشد. کلمات کلیدی مورد نظر خود را به تعداد مناسب و به شکل اصلی آن ( یعنی بدون کلمات دیگر یا پیشوند وپسوند) داخل متن به کارببرید. به استفاده از کلمات کلیدی LSI هم توجه کنید و حتما از کلمات هم معنی و مرتبط با کلمات کلیدی هدف خود در متن استفاده کنید.

۱۵- زمان درگیر کردن مخاطب با مطلب ( Dwell time ):

(تاثیرگذاری روی رتبه سایت و سئو: متوسط)

کاربری که از طریق موتور جستجوی گوگل به صفحه ای از سایت شما رسیده ، اگر به سرعت از دکمه بازگشت مرورگر خود استفاده کند و از سایت شما خارج شود ، گوگل این مساله را چنین تفسیر میکند که محتوای خوبی را ندیده و درواقع ، ” به آن چیزی که با جستجوی عبارت مورد نظرش به دنبالش بوده، نرسیده است “. به همین دلیل است که گوگل از Dwell Time برای ارزش دهی به محتوا استفاده می کند. این خیلی هوشمندانه است ! اینطور نیست؟

اما بهترین راه برای بالا بردن زمان درگیر کردن مخاطب با صفحه چیست؟

  • یکی از روشها این است که ابتدای متن شما آنقدر جذاب باشد که بازدید کننده فکر کند “به جز این مطلب ، راه دیگری برای رسیدن به هدفش وآنچه که به دنبالش است وجود ندارد ” . اینکه چطور متن های جذاب بنویسید به خلاقیت شما هم بستگی دارد مثلا من میتوانستم شروع این پست درباره سئو داخلی را اینگونه شروع کنم: آموزش مطالبی که هیچ سئوکاری به شما نخواهد گفت !!
  • مورد بعدی استفاده از لینکهای داخلی مرتبط در صفحه است که باعث میشود مخاطب برای کلیک کردن روی آنها و مشاهده دیگر صفحات سایت شود ترغیب شود .
  • و مهمترین راه این است که شما مطالب کاملا با کیفیت و مرتبط با عنوان صفحه درهرقسمتی ازسایت خود داشته باشید
    تا بتوانید مخاطب را در سایت نگه دارید.

۱۶- نوشتن مطالب با کیفیت برای سایت :

(تاثیرگذاری روی رتبه سایت و سئو: بسیار زیاد)

با وجود اینکه گوگل راه مستقیمی برای تشخیص محتوای با کیفیت از محتوای بد ندارد، اما یکی از مهمترین اصول سئوی داخلی سایت ارائه محتوای با کیفیت به مخاطبان است ، و راه های غیر مستقیم زیادی برای تشخیص محتوای با کیفیت وجود دارد. این راه ها شامل موارد زیر میشود:

  • بازدید کنندگانی که مجددا به سراغ سایت می آیند.
  • زمانی که بازدیدکننده در داخل سایت باقی می ماند.
  • جستجو ی نام برند شما در گوگل !
  • بوکمارک های گوگل کروم ! ( بله تاثیر گذارند. )

در واقع با ارائه یک محتوای خوب و با کیفیت کاری می کنید که بازدید کننده گان بخواهند جواب بقیه سوالاتشان را هم از سایت شما بگیرند و این حاصل اعتماد خواننده به مطالب شما و موفقیت سئو داخلی سایت شماست.

۱۷- تشویق بازدیدکننده ها به نظر دادن:

(تاثیرگذاری به صورت غیرمستقیم روی رتبه سایت و سئو: زیاد)

شاید نظرات بازدیدگنندگان به صورت مستقیم روی رتبه سایت تاثیرگذار نباشد به این معنی که “اگر پستی نظرات زیادی داشته باشد، گوگل لزوما آن را در نتایج بالاتر نشان نمیدهد” ، اما نظرات و پرسش و پاسخهای بازدیدکنندگان وهمچنین پاسخهای شما ( به عنوان مدیر سایت به سوالات آنها )، به صورت غیرمستقیم به بهینه سازی سایت کمک میکند و اعتبار بیشتری برای سایت به ارمغان می آورد.

زیرا این موضوع باعث افزایش اعتماد خواننده و بازدید کننده به مطلب و کل سایت شما میشود و باعث افزایش علاقه ی بازدید کننده به اینکه در آن مطلب نظر بدهد و یا آن را به اشتراک بگذارد خواهد شد و اگر دقت کنید متوجه میشوید که این چرخه خودش باعث تقویت خودش میشود. مثالی از تاثیر نظرات بازدیدکنندگان را میتوانید در سایت دیجی کالا ملاحظه کنید . البته این نکته نباید فراموش شود که برای تشویق مخاطب به نظر دادن نوشتن محتوای با کیفیت حرف اول را می زند.

بسیار خب ، نکات مربوط به آموزش سئوی داخلی سایت در اینجا به پایان رسید.

امیدوارم این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی درباره ی بهینه سازی داخلی سایت در اختیار شما قرار داده باشد.

اگر این مقاله برای شما مفید بود ، لطفا نظرات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال نمایید.

 

2 پاسخ
    • تیم پالادیوم
      تیم پالادیوم گفته:

      از لطف شما سپاسگزارم. این روزها به دلیل بازنویسی و بروزرسانی محتوای سایت کمی در تولید محتوا عقب افتاده ایم که پس از گذار از این دوره مجددا مطالب آموزشی تولید خواهد شد.

      پاسخ دادن

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *