مجله تبلیغات
, ,

آموزش سئوی داخلی (قسمت اول)

بهینه سازی سایت

 

با توجه به فقدان یک آموزش کامل و جامع و به روز برای بهینه سازی سایت در زمینه سئوی داخلی سایت (On-page SEO)  ، تصمیم گرفتیم این آموزش را درمجموعه پالادیوم تهیه و خدمت شما ارائه دهیم.

این اطمینان را به شما میدهم که با  رعایت موارد گفته شده در این آموزش تغییرات مثبتی را در رتبه سایت خود خواهید دید .

ما با مطالعه جدید ترین و به روز ترین محتوای موجود در سایت های خارجی و همچنین طبق تجربیاتی که در زمینه سئوی سایت به صورت عملی داشتیم ، مراحل بهینه سازی سایت از جنبه سئوی داخلی را خدمت شما ارائه میکنیم.

پس با ما همراه باشید:

 

۱- بهینه کردن آدرس url های هر صفحه از سایت : (تاثیرگذاری روی رتبه سایت وسئو: کم)

  • اولین موردی که باید در آدرس صفحات خود استفاده کنید تا از نظر گوگل seo friendly باشد این است که از آدرس کوتاه و مختصر و مرتبط با محتوای صفحه تان استفاده کنید ، همچنین دقت کنید که ۳ تا ۵ کلمه اول در آدرس صفحه، طبق گفته گوگل ارزش و اهمیت بیشتری از نظر سئو دارند ، بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی هدف خود در اینجا استفاده کنید. (تاکید میکنم از کلمات کلیدی که کاملا مرتبط با موضوع صفحه باشد استفاده کنید)

 

مثال:

thepalladium.ir/white-hat

  • سعی کنید برای انتخاب url دقت بیشتری داشته باشید و موارد بهینه سازی و سئو را در آن رعایت کنید، چون بعد ازشروع حیات یک سایت و ایندکس شدن url های سایت توسط گوگل ، اگربدون استفاده از ریدایرکت کردن url های  قدیمی به جدید ، تصمیم به تغییر url ها بگیرید همه صفحات قدیمی که قبلا در گوگل ایندکس شده اند ارور ۴۰۴  خواهند داد و این تاثیر به شدت منفی روی سئوی سایت شما خواهد گذاشت.

 

  • من به شما پیشنهاد میکنم از url های انگلیسی استفاده کنید زیرا بعدا برای ایجاد بک لینک برای سایتتان url های انگلیسی کوتاه و مختصر و مفید هستند
    ولی url هایی که شامل کلمات فارسی باشند بعد از کپی کردن از سایت اصلی بسیار طولانی و غیر بهینه خواهند شد

 

میتوانید تفاوت url فارسی و انگلیسی را در مثال زیر مشاهده کنید:

thepalladium.ir/white-hat

 

بهینه سازی سایت

این url فارسی بعد از کپی شدن به شکل زیر درمیاید:

https://thepalladium.ir/%d8%b3%d8%a6%d9%88%db%8c-%da%a9%d9%84%d8%a7%d9%87-%d8%b3%d9%81%db%8c%d8%af/

 

۲- بهینه کردن عنوان یا Title صفحه و تگ های H2, H1 و … : (تاثیر گذاری روی رتبه سایت و سئو: زیاد)

یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین موارد در بهینه سازی سایت از نظر سئوی داخلی ، بهینه کردن عنوان یا همان تایتل صفحه است.

بهتر است کلمات کلیدی که برایتان مهم است را ( همان کلماتی که هدف اصلی سئو سایت شماست
و میخواهید با سرچ شدن آن در گوگل رتبه بهتری داشته باشید) در ابتدای عنوان صفحه بیاورید ،
زیرا هرچقدر یک کلمه کلیدی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد، از نظر گوگل ارزش بیشتری به آن داده می شود.

 

۳-استفاده از کلمات مناسب و جذاب برای مخاطب در عنوان صفحه : (تاثیر گذاری روی رتبه سایت و سئو: متوسط)

بهتر است اگر قصد فروش محصول یا معرفی خدمات خود را دارید از کلمات و عباراتی مانند
“سریع” ،  ” آسان ” ،  “رایگان” ، “بهترین ” ، “ارزانترین” ، ” نقد و بررسی”  و…
در تایتل صفحه استفاده کنید ، با این کار مخاطب را ترغیب میکنید که در نتایج جستجو روی لینک سایت شما کلیک کند.

 

۴- عنوان مطالب و صفحات را داخل تگ H1 قرار دهید: (تاثیر گذاری روی رتبه سایت و سئو: متوسط)

اکثر سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس و جوملا، تیتر اصلی صفحه شما را داخل تگ H1 قرار میدهند
اما این احتمال وجود دارد که قالب سایت شما در این مساله تغییراتی به وجود بیاورد.
زیرا بعضی از قالبها ممکن است از نظر سئو بهینه نباشند و قالب فقط سایز عنوان صفحه را بزرگ کند ،
بنابراین کد صفحات سایت خود را بررسی کنید تا از این مساله اطمینان حاصل کنید که عنوان حتما داخل تگ H1 باشد.

 

 

۵- از تگ H2 و H3 برای عنوانهای دیگر صفحه استفاده کنید: (تاثیر گذاری روی رتبه سایت و سئو: متوسط)

از تگ H1 فقط یکبار و برای عنوان اصلی صفحه استفاده شود
و برای سایر عنوانهایی که در صفحه وجود دارد از تگهایی مثل H2 و H3 استفاده کنید ،
و کلمات کلیدی هدف را در آنها به کار ببرید وهمیشه سعی کنید بعد از استفاده از تگ های هدینگ مثل H1, H2 و یا H3 حداقل یک خط متن قراردهید که تا حد امکان آن متن با خود هدینگ مرتبط باشد.

 

۶- از کلمه کلیدی مورد نظر خود حداقل یک بار در ابتدای متن استفاده کنید: (تاثیر گذاری روی رتبه سایت و سئو: زیاد)

منظور ما از به کار بردن کلمه در ابتدا، این نیست که حتما باید اولین کلمه به کار رفته در شروع متن همان کلمه کلیدی مورد هدف ما باشد ،
بلکه میبایست کلمه کلیدی مورد نظرحتما در میان ۱۰۰ کلمه اول متن وجود داشته باشد.
در واقع بهتر است برای متن مقدمه ای طولانی ننویسیم تا استفاده از کلمه کلیدی بیش از حد به
تعویق نیفتد.

 

۷- طراحی ریسپانسیو ( واکنشگرا ) برای سایت : (تاثیر گذاری روی رتبه سایت و سئو: کم)

سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا ، به سایتی میگویند که نسبت به سایز صفحه نمایش دستگاه مورد استفاده ی کاربر واکنش نشان دهد ،
یعنی قالب سایت ، کادر بندی ها و ترتیب قرار گیری جملات به گونه ای جمع شود ، گسترش یابد یا جابه جا شود
که در صفحه نمایش با اندازه های مختلف ، سایت به راحتی قابل مشاهده باشد.

ریسپانسیو بودن سایت در سئو مساله مهمی محسوب میشود و باید از همان ابتدای طراحی سایت و انتخاب قالب مورد توجه
قرارگیرد.
زیرا واکنشگرا بودن صفحات در رتبه سایت تاثیر گذار است و گوگل رسما این موضوع را تایید کرده
که سایتهایی که طراحی ریسپانسیو نداشته باشند را به نتایج به پایین می فرستد.

همچنین اخیرا گوگل اعلام کرده در صورت ریسپانسیو بودن ،
سایت شما ، در جستجو هایی که از طریق دستگاه های موبایلی انجام می شود، زودتر ایندکس می شوند
و این اهمیت ریسپانسیو بودن سایت را به خوبی نشان میدهد.

گوگل به وب سایت های ریسپانسیوعلاقه دارد؛
زیرا طبق  الگوریتم های گوگل و آپدیت های آن ، مواردی مثل تجربه کاربر در استفاده از یک وب سایت ، مدت زمان سپری شده یک کاربر در آن و
نیز Bounce rate آن از اهمیت زیادی دارد ،
و از آنجا که حدود ۴۰ درصد از کاربران اینترنت از تلفن های هوشمند و تبلت برای جست و جو در استفاده میکنند ،
اهمیت طراحی ریسپانسیو برای یک وب سایت مشهود است.

توضیح بیشتر:

Bounce rate چیست ؟

اگر سایتی در نتایج بالای گوگل باشد ولی طراحی سایت ریسپانسیو نداشته باشد نرخ پرش ( bounce rate  ) آن در موبایل و تبلت افزایش خواهد یافت. یعنی زمانی که شخصی با تلفن همراه خود عبارتی را در گوگل جست و جو میکند و بر روی سایت شما کلیک میکند ، اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد و مشاهده و بازدید از آن برای کاربر سخت باشد بلافاصله روی دکمه ی برگشت کلیک میکند واز سایت شما خارج میشود و تکرار این اتفاق باعث کاهش رتبه ی شما در نتایج گوگل خواهد شد

 

۸- تاثیر سرعت لود شدن صفحات سایت در سئوی داخلی : (تاثیرگذاری روی رتبه سایت وسئو: متوسط)

گوگل صراحتا اعلام کرده که سرعت باز شدن صفحات سایت ، تاثیر مستقیم در رتبه سایت و بهبود سئو و بهینه سازی سایت دارد.

بهترین حالت این است که زمان بارگذاری کامل هر صفحه از سایتتان بیشتر از ۴ ثانیه طول نکشد
( البته این بهترین حالت ممکن است ، اما بین ۴ تا حداکثر۶ ثانیه هم قابل قبول است )

 

بهینه سازی سایت برای افزایش سرعت ، شامل موارد فراوانی می شود .
در ادامه به چند راه ساده برای افزایش سرعت سایت اشاره میکنم:

  • کم کردن حجم تصاویر به شکلی که کیفیت تصاویرکاهش محسوسی نداشته باشند .
  • استفاده از هاست های سریع و قدرتمند :
    یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده سرعت سایت ، هاستی است که از آن استفاده می کنید.
    مطمئنا نباید از یک هاست معمولی انتظار معجزه داشته باشید ، اما استفاده از یک سرور مجازی اختصاصی برای
    میزبانی سایت خود یا یک هاست درجه ۱ تاثیر بسیار زیادی در سرعت سایت شما خواهد داشت.
  • CDNها و افزونه های کش، تاثیر مثبت و خوبی در سرعت باز شدن صفحات دارند. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس
    استفاده میکنید با استفاده از افزونه های افزایش سرعت سایت نیز می توانید تغییر رتبه محسوسی در رتبه سایت خود ببینید.

سرعت سایت یکی از موارد بسیار مهم در بهینه سازی سایت و سئو داخلی صفحات سایت استو یکی از اولین کارهایی که باید در آنالیز سایت انجام دهید، بررسی سرعت باز شدن سایت است.

یک روش ساده برای اینکه سرعت باز شدن سایت خود بسنجید استفاده از سایت GTmetrix.com است .
که این سایت توصیه های بسیار مفیدی برای افزایش سرعت سایت در اختیارشما قرار میدهد.

همچنین سایت https://seo33.ir/gtmetrix نمونه فارسی این سایت است که میتوانید برای سنجش سرعت سایت خود استفاده کنید .

با ما همراه باشید و ادامه مقاله را در لینک زیر مطالعه کنید.

آموزش سئوی داخلی (قسمت دوم)

4 پاسخ
  1. سلیمانی
    سلیمانی گفته:

    سلام قربان خیلی ممنونم از مطلب مفیدتون.

    اگر مایل بودین ممنون میشم وبسایت gtmetrix فارسی که اخیرا راه اندازی کردیم رو هم در کنار gtmetrix انگلیسی به کاربرانتون معرفی بفرمایید.

    ممنون از لطف و محبت شما.

    موفق و پیروز باشید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *