,

بازاریابی خدمات درمانی زیبایی و شبکه های اجتماعی

بازاریابی خدمات درمانی - پزشکی

شبکه‌های اجتماعی به راهی ایده‌آل برای افراد در نقاط مختلف دنیا بدل شده‌اند. از آنجا که ساعات طولانی‌تری از وقت کاربران در این شبکه‌ها صرف می‌شود، میزان اثرگذاری شبکه‌ها هم بر زندگی و رفتارشان افزایش پیدا خواهد کرد. یکی از ابعاد گسترده تاثیرات شبکه‌های اجتماعی، تغییراتی است که روی خواسته‌های افراد در حوزه زیبایی و جراحی‌های مرتبط با آن ایجاد شده است. در نتیجه بازاریابی خدمات درمانی هم عضو تازه‌ای پیدا کرده است و از شبکه‌های اجتماعی به بهترین شکل ممکن به نفع خود بهره می‌برد. با ما همراه باشید تا از بازاریابی خدمات درمانی زیبایی و شبکه‌های اجتماعی بیشتر برای‌تان بگوییم:

رفتار مشتریان و میل به استفاده از بازاریابی خدمات درمانی زیبایی

بازاریابی خدمات درمانی - زیبایی

تمایل افراد به جذب شدن به سمت جراحی‌های زیبایی ریشه در عوامل بسیار متعدد و گوناگونی دارد. سن، شغل، درآمد و مسائل متعددی در تصمیم‌گیری برای جراحی‌های زیبایی و استفاده از خدمات آن نقش دارند. شبکه‌های اجتماعی هم به عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای پرطرفدار در زندگی روزانه افراد به بستری مهم برای تبلیغات و بازاریابی در این حوزه بدل شده‌اند. بسیاری از پزشکان و مراکز ارائه خدمات زیبایی می‌گویند که از دلایل عمده مشتریان آنها برای انجام جراحی‌های زیبایی، تغییر دادن قیافه براساس معیارهایی است که این روزها از شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و… تبلیغ می‌شود. حرف‌شنوی کاربران از اینفلوئنسرها یا همان چهره‌های مشهور در سطح شبکه‌های اجتماعی، آن‌قد زیاد است که بسیاری از این افراد می‌توانند روی دنبال‌کنندگان خود اثر بگذارند و آنها را به سمت استفاده از محصولات و خدمات خاصی سوق بدهند.

دلیل اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی در سوق دادن افراد به سمت استفاده از خدمات زیبایی

یکی از دلایل عمده‌ای که باعث می‌شود افراد در شبکه‌های اجتماعی از اینفلوئنسرها تبعیت کنند، شیوه‌ٔ القای پیام‌های تبلیغاتی است. اینفلوئنسرها، افرادی هستند از افراد عادی. آنها نه اصطلاحا سلبریتی هستند و نه توانایی خاص و ویژه‌ای دارند. بیشتر این افراد، کسانی هستند که برش‌ها و بخش‌هایی از زندگی عادی خود را در فواصل روز برای کاربران به نمایش می‌گذارند. البته ناگفته نماند که معمولا سبک زندگی جذاب و خاصی دارند که باعث جذب افراد می‌شود.

در هر حال، محتوایی که در این صفحات دیده می‌شود برای کاربران جذاب است. علت این جذابیت، شباهتی است که افراد میان زندگی خود و محتوای تولیدی می‌بینند. در واقع، آنچه که اینفلوئنسر تبلیغ می‌کند به خواسته و نیازتان نزدیک است و چون در بستری شبیه زندگی عادی به شما ارائه می‌شود برای‌تان قابل‌پذیرش‌تر، ملموس‌تر و دوست‌داشتنی‌تر به نظر می‌رسد و البته کاربردی‌تر. اینفلوئنسرها در دنیای تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی و بازاریابی خدمات درمانی زیبایی بسیار فعال هستند و به نظر می‌رسد که گزینه‌هایی به شدت مؤثر هستند.

متخصصان و مراکز خدمات درمانی و استراتژی‌های تازه

حالا که بازاریابی خدمات درمانی زیبایی تغییرات و تحولات گسترده‌ای را تجربه کرده است، متخصصان و مراکز خدمات درمانی هم باید به دنبال استراتژی‌های تازه‌ای در این حوزه باشند. نادیده گرفتن شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دیگر به نفع هیچ‌کس نخواهد بود. از طریق این بستر‌های تازه با ظرفیت‌های فراوانی که ارائه می‌کنند، هزار و یک روش برای اثرگذاری بر مخاطب وجود دارد.

متخصصان و مراکز درمانی باید برای تعیین استراتژی‌های تازه در این حوزه به متخصصان بازاریابی خدمات درمانی زیبایی اعتماد کنند و از انجام اموری ساده و بی‌مطالعه به شدت پرهیز کنند. چون همان‌قدر که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قدرت اثرگذاری مثبت بر مخاطب دارند، در صورت رعایت نکردن نکات مهم در این حوزه و به عبارت ساده‌تر، بی‌گدار به آب زدن باعث می‌شوند که اثراتی به شدت منفی و معکوس روی مخاطب به وجود بیاید.

نکات مهم در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی

بازاریابی خدمات درمانی - خدمات زیبایی

رفتارهای مخاطبان در فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی به شکل عجیب و غریبی تغییر کرده است. حتی تولید محتوای مناسب هم دیگر کافی نیست. حالا وقت آن رسیده است که به رفتار مشتریان در این بستر به شدت دقت شود. بازاریابی خدمات درمانی زیبایی به عنوان یکی از موضوعات بازاریابی پزشکی که بیش از هر بخش دیگری از این بازار تحت تاثیر فضای این شبکه‌هاست باید رفتار مخاطب را به خوبی بسنجد. اگر دقت کرده باشید، کاربران در این فضا دیگر صرفا مصرف‌کننده محتوا نیستند بلکه در تولید محتوا، تغییر آن و جریان‌سازی با آن هم نقش ایفا می‌کنند. این یعنی با فضایی به شدت حساس سر و کار دارید. اگر هر گونه اقدام‌تان در حوزه بازاریابی خدمات درمانی اشتباه باشد، برای جبران به دردسر خواهید افتاد.

باید بدانید که جریان‌سازی مخاطبانی که بیش از هر زمان دیگری در فضای آنلاین با هم صحبت می‌کنند، می‌تواند موجب زمین خوردن یا به اوج رسیدن برندتان شود. ضمن اینکه، چیزهایی که درباره برندتان گفته می‌شود در کنترل شما نخواهد بود. شما نمی‌توانید نظرات کاربرانی را که با یک تریبون مهم یعنی حساب کاربری خود با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند، حذف، سانسور یا دستکاری کنید. پس باید از همان ابتدا دقیق و سنجیده پیش بروید.

حضور و شناسایی مخاطب

بازاریابی خدمات درمانی - خدمات زیبایی

یکی از اصلی‌ترین اقداماتی که برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای انجام تبلیغات و بازاریابی در زمینه خدمات درمانی زیبایی باید به کار بگیرید، «حضور» است. حضور به چه معناست؟ حضور یعنی نخست و قبل از هر اقدامی به فضای مجازی بیایید و آن را شناسایی کرده و در آن حاضر شوید. باید بدانید که کدام نقاط از فضای مجازی برای‌تان مناسب‌تر است و در کدام‌یک به مخاطبان بالقوه خود دسترسی بیشتری خواهید داشت. ابزارهای متعددی در این فضا در دسترس هستند که اطلاعات خوبی از مخاطبان و مشتریان در اختیارتان قرار می‌دهند.

برای ورود به این فضا و رسیدن به مخاطبان به هیچ‌وجه عجله نکنید. یادتان باشد که تحقیقات اولیه و شناخت فضا و مخاطب از هر چیزی مهم‌تر است. این روند درست مانند فرایند استخدام نیروهای تازه برای سازمان است. زمانی که وقت بگذارید و نیروهای مناسبی برای سازمان و شرکت خود انتخاب کنید، در ادامه کار دچار مشکل نخواهید شد و هر گونه عملیات و پروژه‌ای را سریع پیش خواهید برد. برای رسیدن به مخاطب مناسب هم زمان صرف کنید تا در ادامه فرایند فروش و ارتباط سریع و آسان پیش بروید.

در آخر

با حضوری موثر در شبکه‌های اجتماعی و در نظر گرفتن این نکته که با فضایی سر و کار دارید که ارتباطات شما و مخاطبان نه تنها تک‌سویه نیست(یعنی شما متکلم وحده نیستید) بلکه چندسویه است و علاوه بر شما و مخاطب‌تان، مخاطبان هم با یکدیگر در ارتباط هستند به سمت اقدامات اثرگذار در این فضا بروید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *