طراحی لوگو حرفه ای فارسی
وقتی شما کسب و کار خود را آغاز کردید و مدتی در آن به فعالیت پرداختید و استراتژی و اهداف کسب و کارتان تا حدودی برای شما مشخص شد و حتی تصمیم به آغاز سلسله مراتبی برای برند شدن کسب و کار گرفتید یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن بپردازید هویت بصری است.
هویت بصری همان ظاهر کسب و کار شماست تصویری که از خود به مشتریان و سایر همکاران خود در آن کسب و کار نشان می دهید تا از این به بعد شما را با آن بشناسند .
تصویری که شما از خود می سازید در مواقع مختلف که از هر طریقی در معرض دیدشان قرار میگیرد شما را به آنها یادآوری کند.
یکی از شیوه هایی که به ساختن هویت بصری شما کمک می کند طراحی لوگو حرفه ای می باشد.
از مزایای داشتن لوگوی حرفه ای این است که یک بار آن را می سازید اما بارها و بارها از آن استفاده می کنید بنابراین زمان و هزینه ای که صرف آن می شود در مقایسه با تعداد موارد استفاده از آن ناچیز است.
از لوگو می توانید هنگام :
ساخت تیزرها و فیلم های تبلیغاتی
و حتی در کنار عکس های حرفه ای که از محصولات خود می گیرید استفاده کنید.
علاوه بر این بر روی بسیاری از محصولات خود نیز می توانید از لوگو استفاده کنید بنابراین لوگو به نوعی برای شما وظیفه تبلیغات و بازاریابی را انجام می دهد چون:
- هر بار که مشتری از محصول و یا خدمات شما استفاده می کند برند و نشانه شما را در معرض دید می گذارد و آن را به دیگران یادآوری می کند و حتی اگر خود هم نخواهد برای شما تبلیغات می کند.
- لوگو اگر به شکل خلاقانه و مرتبط با کسب و کار و ایده های شما طراحی شود می تواند حاوی پیام ها و مفهوم و باور کسب و کار شما باشد و در ایجاد ارتباط بین مشتری و کسب و کار موثر باشد و به خلق یک تجربه و حس خوب برای مشتری کمک خواهد کرد.
- لوگو شما را در ذهن مشتری و بازار ثبت و ماندگار می کند.

مراحل طراحی لوگو حرفه ای در پالادیوم:
- مرحله اول: آگاهی از استراتژی کسب و کار
لازم است تیم پالادیوم با کسب و کار شما، استراتژی و اهداف و باورها و ایده های شما در کسب و کار آشنا شود بنابراین لازم است در این زمینه به بحث و گفتگو پرداخته شود تا ایده و پیام و مفهوم موردنظر شما به تیم طراحی منتقل شود و نقاط مشترک لازم برای طراحی لوگو حرفه ای شکل بگیرند.
- مرحله دوم: طراحی گرافیک
بعد از آشنایی لازم با کسب و کار شما تیم طراحی پالادیوم با استفاده از خلاقیت خود به پیدا کردن المان های مرتبط با کسب و کار می پردازد ممکن است این المان ها ترکیبی از دایره و مربع یا اشکال هندسی باشند که به شکلی تداعی کننده محصول یا خدمات شما در ذهن مخاطب باشند این بخش با ایجاد طرحهای اولیه روی کاغذ شروع می شود و ممکن است تا رسیدن به طرح نهایی تغییرات زیادی اتفاق بیفتد.
- مرحله سوم: استفاده از نرم افزارهای تخصصی
در این بخش تیم پالادیوم با استفاده از نرم افزارهای لازم مانند Adobe Photoshop، Corel Draw، Adobe Illustrator به طراحی دیجیتال لوگو میپردازد.
- مرحله چهارم: مدلسازی
شکل نهایی و ابعاد و عمق لوگو و رنگ آن با توجه به نوع کسب و کار و استراتژی شما در این مرحله صورت می گیرد.
حالا شما و کسب و کارتان صاحب یک لوگوی حرفه ای که به نوعی یک شناسنامه برای کسب و کارتان می باشد هستید نمادی که معرف حضور شما در جاهای مختلف می باشد.
از این لوگو می توانید به شکل های مختلف استفاده کنید:
- هنگام طراحی وب سایت حرفه ای
- روی محصولات خود که مشتری بارها و بارها با آن ملاقات کند،
- در جلسات مختلف برای معرفی خود به مشتری و سایر کسب و کارها
- در توسعه برند خود و…