,

روندهای طراحی کاتالوگ در سال ۲۰۱۸ به چه ترتیب خواهد بود؟

روندهای طراحی کاتالوگ

در این مطلب قصد داریم در مورد روندهای طراحی کاتالوگ و بروشور مطالبی را عنوان کنیم. کاتالوگ‌ها اطلاعات خوبی درباره محصول ارائه می‌دهند، ظرفیت زیادی برای ارائه رنگ، طرح، لوگو و … دارند. یعنی دقیقا می‌توانند مانند صفحات یک وبسایت با گرافیک جالب‌ توجه، مخاطب را به خود جلب کرده و نیاز او به پاسخ‌گویی به پرسش‌هایش را رفع کنند. اما باید به این نکته توجه داشت که با وجود فضای مجازی و فناوری‌های گرافیکی بسیار گسترده‌ای که این روزها شاهد هستیم، انتخاب رنگ، تکنیک و خیلی چیزهای دیگر برای جذب مخاطب کمی دشوار شده است. راز جا نماندن از گردونه رقابت شناخت روندهای طراحی است. باید به خاطر داشته باشید که در عصر کنونی دیگر خبر از کاغذ و مقوا نیست بلکه باید با تصاویر شفاف HD رقابت کنید. پس بهتر است با روندهای طراحی آشنایی داشته باشید. روندهای طراحی در سال ۲۰۱۸ چیست؟ با ما همراه باشید تا برخی از آنها را معرفی کنیم:

۱. استفاده از رنگ‌های زنده و شاداب

روندهای طراحی - کاتالوگ

یکی از روندهای طراحی مهم فعلی استفاده از رنگ‌های شفاف و شاداب در عکاسی، تصویرسازی‌ها و گرافیک است. حتی در محصولاتی که صفحات معرفی به شکل سفید هستند هم شاهد استفاده از پیش‌زمینه‌های رنگی هستیم. با وجود برنامه‌های رایانه‌ای متعدد و امکانات بی‌شماری که در زمینه ابزارهای گرافیکی وجود دارد دیگر دلیلی برای عدم استفاده از رنگ‌های براق و سرزنده در کاتالوگ‌ها نیست. استفاده از رنگ در تبلیغات را دست‌کم نگیرید.

۲. استفاده از تایپوگرافی‌های شبیه دست‌خط

ایجاد حس آشنایی و شباهت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در تبلیغات باید مورد توجه قرار داد. مخاطبان و به طور کلی همه انسان‌ها بیشتر جذب چیزهایی می‌شوند که با آنها ارتباطی هر چند ظریف و اندک دارند. بنابراین استفاده از تایپوگرافی‌های شبیه دست‌خط در طراحی یکی از روندهای طراحی کاتالوگ ۲۰۱۸ است. زیرا دست‌خط طبیعی حس آشنایی بیشتری نسبت به فونت‌های ساختگی برای مخاطب ایجاد می‌کند.

۳. اضافه کردن عناصر بیرونی به تصویر

روندهای طراحی - کاتالوگ

استفاده از عکس‌های واقعی و سپس اضافه کردن افکت‌های بیرونی به تصویر هم توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می‌کند. در واقع با نوعی امکان برای تزئین کردن عکس‌ها و تصاویر کاتالوگ‌ها رو به رو هستیم که دست طراح را در ایجاد تنوع بصری باز می‌گذارد. شاید این ترند یا همان روند در سال‌های گذشته از مُد افتاده بود اما ظاهرا دوباره برای خود جایی میان طراحان باز کرده است.

۴. ورود عناصر بومی به طراحی‌ کاتالوگ

دهکده جهانی کنونی حتی موضوع طراحی کاتالوگ را هم تحت تأثیر خود قرار داده است. این روزها دیگر طراحان سعی می‌کنند از عناصر فرهنگی و بومی نواحی مختلف در کار طراحی خود بهره ببرند و نیازی نمی‌بینند که طراحی برای یک خطه و منطقه خاص محدودیتی در استفاده از رنگ، مکان‌ها، سبک پوشش و… به وجود بیاورد. برای مثال اگر برای تبلیغ کیفیت یک دستگاه پخش موسیقی، روی جلد کاتالوگ آن تصویر یک بومی آفریقایی با ساز محلی دیجیریدو را دیدید اصلا تعجب نکنید. زیبایی جهانی شدن به همین همراهی‌ها و شناخت‌ها از فرهنگ یکدیگر است.

۵. استفاده از فیگورها و ژست‌های واقعی

روندهای طراحی - ژست های واقعی

یکی از مسائل مهم در روندهای طراحی اخیر، استفاده از تصاویری است که به دور از ژست‌ها و حرکات تبلیغاتی معمول گرفته می‌شوند. در طراحی‌های جدید، فیگورهای عجیب و غریب مدل‌ها جایی ندارد و همه چیز خیلی واقعی‌تر و طبیعی‌تر مورد استقبال واقع می‌شود.

۶. نشان دادن زندگی مدرن و امروزی در روندهای طراحی اخیر

استفاده از عناصر زندگی روزانه و وارد کردن آنها به کاتالوگ‌ها نیز یکی از روندهای طراحی ۲۰۱۸ است. سبک زندگی در روزهای فعلی برای بسیاری از افراد به موضوعی مهم و قابل تامل بدل شده است. مفاهیمی نظیر زندگی در حال و انتخاب سبک ویژه‌ای برای زندگی که مختص خود فرد است هم در تبلیغات به گستردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع با وجود اینفلوئنسرهای متعدد و پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی نیز بسیار پررنگ می‌شود. به همین خاطر وارد کردن اِلِمان‌های زندگی مدرن و اشاعه و ارائه سبک‌های زندگی مختلف به درون تصاویر کاتالوگ‌ها باعث می‌شود تا مخاطبان میل بیشتری به پیگیری مطالب داشته باشند و تا حد زیادی احساس آشنایی با تصاویر به آنها دست بدهد.

برای موفقیت در طراحی کاتالوگ باید با روندهای طراحی جدید آشنا بشوید. این روزها با وجود گستردگی حجم اطلاعات تصویری که مخاطب دریافت می‌کند، اثرگذاری بر او بسیار دشوار شده است. ضمن اینکه وجود تنوع یکی دیگر از چیزهایی است که جلب توجه مخاطب را به شدت سخت می‌کند. خود را به جای مخاطبی بگذارید که در طول روز در معرض هزاران نمونه از گرافیک‌ها و طرح‌های مختلف است، بدیهی است که در چنین شرایطی، به سختی می‌توان روی او اثر مثبت گذاشت و توجهش را به خود جلب کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *