۸ استراتژی بازاریابی پزشکی در سال ۲۰۱۹ چیست؟

رقابت در بازارهای مختلف روز به روز در حال گسترش بیشتری است. با وجود انواع خدمات و محصولات پزشکی، قدرت چانه‌زنی مشتریان بیشتر از هر زمان دیگر افزایش پیدا کرده است. برای اینکه از میان برندهای مختلف به مخاطب شناخته شوید نیاز به معرفی و ارائه حرفه‌ای خود دارید. دنیای فناوری هم که روز به روز در حال توسعه و گسترش بیشتری است. پس زمان آن رسیده که دیگر با انواع استراتژی بازاریابی پزشکی به طور دقیق و تخصصی آشنا شوید و آن را پیگیری کنید.

۱. سنجش اثربخشی کمپین‌ها و اقدامات بازاریابی اخیر

استراتژی بازاریابی پزشکی

بازاریابی پزشکی دیجیتال و انواع ابزارها و بسترهایی که ارائه می‌کند باید دقیقا مورد بررسی قرار بگیرد. اگر اثربخشی اقدامات متنوعی را که در بازاریابی پزشکی صورت می‌دهید به درستی اندازه‌گیری نکنید و نسنجید، امکان موفقیت‌تان تا حد زیادی تنزل خواهد کرد. با کمک ابزارهای مختلف در دسترس برای سنجش میزان اثربخشی اقدامات بازاریابی پزشکی، سعی کنید استراتژی بازاریابی پزشکی خود را مدام اترقا بدهید و بدون ارزیابی دقیق فعالیت‌ها وارد گام‌های بعدی نشوید. کنترل و ارزیابی همیشه از مهم‌ترین بخش‌های هر پروژه است و نباید از ارزش آنها غافل شد.

۲. در نظر گرفتن مخاطبان به عنوان هسته خلق استراتژی بازاریابی پزشکی

برای تولید محتوای بازاریابی پزشکی نیاز به شناخت مخاطب دارید. یادتان باشد که شما با هدف تقویت برندینگ و شناساندن بهتر خود به مشتریان در حال فعالیت هستید. پس باید خود را مدام به جای مخاطبان گذاشته و به عبارت معروف با کفش‌های آنها راه بروید. وقتی از نقطه‌نظر مخاطب به اقدامات خود نگاه می‌کنید، تعیین و خلق استراتژی بازاریابی پزشکی هم برای‌تان ساده‌تر خواهد شد. هر چقدر مخاطب را بیشتر بشناسید، بهتر است. شناسایی مخاطبان هدف و هم‌سو شدن با نیازها و خواسته‌هایی که دارند، شما را به موفقیت نزدیک خواهد کرد.

۳. استفاده از شبکه‌های مجازی مختلف

استراتژی بازاریابی پزشکی دیگری که باید در نظر داشته باشید، استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است. فضای مجازی و حضور پررنگی که در زندگیِ این روزهای ما ایجاد کرده است، باعث شده تا ظرفیتی ایده‌آل برای ارتباط با بیماران و به طور کلی مخاطبان به وجود بیاید. ضمن اینکه نسل جدیدی از مشتریان و مخاطبان خدمات پزشکی از دهه ۶۰ به بعد، افرادی هستند که به فناوری‌های تازه علاقه زیادی داشته و تقریبا برای انجام هر کاری یا مشورت گرفتن برای خرید و استفاده از کالا و خدمات مختلف به اینترنت رجوع می‌کنند.

همچنین بخوانید:
جادوی همدردی در تبلیغات پزشکی را از یاد نبرید

با چنین وضعیتی دوری از فضای مجازی کنار گذاشتن عقل سلیم است. اما یادتان باشد، اینکه شما می‌دانید چطور از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید، لزوما به معنای آشنایی شما با مدیریت حساب‌های کاربری حرفه‌ای و تخصصی نیست. پس حتما به استفاده از مدیر حرفه‌ای بازاریابی در این زمینه فکر کنید تا با تولید استراتژی بازاریابی پزشکی مطلوب به جلب نظر مخاطبان به سمت شما کمک کند.

۴. نگهداشت و  حفظ مشتریان قدیمی

استراتژی بازاریابی پزشکی

نگهداشت و حفظ مشتریان قدیمی هم از اصلی‌ترین استراتژی‌هایی است که در بازارایابی پزشکی باید به آن دقت کرد. هزینه جذب مشتری جدید حدود ۱۰ برابر مشتری قدیمی است. این رقم نشان می‌دهد که باید در استراتژی بازاریابی پزشکی خود به اقداماتی توجه داشته باشید که باعث حفظ رضایت مشتری می‌شوید. برای این کار لازم است با ارسال ایمیل‌های پی در پی، ارائه پیشنهادات ویژه و فعالیت‌های دیگری که باعث یادآوری حضورتان به مشتری می‌شود، نظر او را مجددا به خودتان جلب کنید.

۵. طراحی وب سایت جذاب و کاربردی

شاید برای‌تان پیش آمده باشد که با مراجعه به وبسایت یک مجموعه خدماتی، با بستری سطحی، غیرحرفه‌ای و خسته‌کننده رو به رو شده‌اید. احتمال زیاد، مجموعه‌ای که در وبسایت نامطلوبش وقت می‌گذرانید در نظر شما مرکزی مهم و حرفه‌ای به نظر نمی‌رسد. شما کاملا حق دارید. یک مجموعه پزشکی تخصصی که در سطحی حرفه‌ای تمام اقدامات خود را پیش می‌برد، به کوچک‌ترین موضوعات و مسائل هم اشراف دارد و آنها را کنترل می‌کند. حال اگر وبسایتی که طراحی کرده‌اید به اندازه کافی جالب، حرفه‌ای، کاربرپسند (user friendly) و زیبا نباشد، احتمال اینکه اعتمادی میان شما و مخاطبان‌تان شکل بگیرد بسیار اندک خواهد شد.

۶. استفاده مؤثر از محتوای بازاریابی پزشکی

احتمالا در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی خود محتوای بازاریابی پزشکی را بارگذاری می‌کنید. به یک بار انتشار اکتفا نکنید. می‌توانید از محتوای تولیدی خود چند بار و در بسترهای مختلف بهره ببرید. مثلا از متنی که در وبلاگ استفاده کرده‌اید، متن کوتاهی بسازید و در قالب بازاریابی ایمیلی آن را برای مخاطبان و بیماران خود ارسال کنید. استفاده بهینه و صحیح از محتوایی که ارزشمند است باعث می‌شود تا دامنه ارتباطی‌تان با مخاطبان گسترده‌تر شود. ضمن اینکه از هزینه ابتدایی که بابت تولید محتوای پزشکی پرداخت کرده‌اید به خوبی استفاده شود.

۷. استفاده از نظر مثبت مشتریان قبلی

استراتژی بازاریابی پزشکی


جود سامانه یا بستری که در آن مشتریان راضی می‌توانند نظرات مثبت خود درباره تجربه‌ حضور در مرکز خدماتی-درمانی شما را منتشر کنند باعث می‌شود تا وجهه و اعتبار بیشتری پیدا کنید. اعتباری که حاصل از توصیه مشتریان و مخاطبین قبلی است، اثربخشی فوق‌العاده‌ای دارد. تبلیغات دهان به دهان (WOM) یکی از بهترین استراتژی‌ها در میان انواع استراتژی بازاریابی پزشکی است. وقتی، مراکز خدماتی دیگری مانند رستوران‌ها توانسته‌اند از این استراتژی به نفع خود استفاده کنند یعنی در بازاریابی پزشکی هم می‌توان از آن استفاده کرد.

همچنین بخوانید:
18 قانون طلایی برای طراحی بروشور و خلق ابزاری برای بازاریابی بهتر و فروش بیشتر

۸. آموزش دادن به پرسنل

اگر استراتژی بازاریابی پزشکی ایده‌آل و عالی داشته باشید اما اجرای آن درست از کار درنیاید، نتیجه‌ای نخواهید گرفت. موضوع از این قرار است که باید نوعی اتحاد و انسجام برای اجرای برنامه‌ها و اقدامات استراتژی پزشکی خود در میان پرسنل و نیروهای کاری‌تان ایجاد کنید. همه آنها باید درباره استراتژی‌هایی که به کار گرفته می‌شود به درستی توجیه شوند و در اجرای هر چه بهتر آن به سیستم کمک کنند.

با انتخاب استراتژی بازاریابی پزشکی مناسب می‌توانید در میان برندهای رنگارنگ و مختلف، موفق عمل کنید و با رقابت و تلاش برای متمایز شدن در مسیر پیشرفتی مداوم حرکت کنید. زمانی که استراتژی‌ها و اصول را اساسی و درست طراحی کنید، اجرا کار چندان پیچیده‌ای نخواهد بود. تلاش برای پیدا کردن لحن و صدای خود در میان برندهای مختلف از ضروری‌ترین اقدامات شماست. پس بهتر است، خود را به استراتژی‌هایی قوی و کاربردی مسلط و مجهز کنید.

امتیاز
5/5

اشتراک گذاری

تماس با ما

آدرس:
تهران، خ مطهری، لارستان، خ عبده، پلاک ۵۵

ایمیل:
U@thepalladium.agency

تلفن:
۸۸۹۱۶۰۸۴

همراه:
۰۹۰۳۲۳۴۱۰۰۶

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ به این مطلب امتیاز دهید

متوسط امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات: 2

نفر اول در امتیاز دادن به این مطلب باشید!

نظرات شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *