۷ عادت موشن دیزاینرهای موفق چیست؟

وقتی صحبت از موشن گرافیک و تخصص موشن دیزاینرها می‌شود، همه به تخصص‌هایی در زمینه تئوری رنگ‌ها، تسلط به نرم‌افزارهایی مانند: اَفترافکت (after effect)، فاینال کات(final cut) و…، فکر می‌کنند. اما دانستن این چیزها برای موفقیت کافی است؟ یعنی بدل شدن به یک موشن دیزانیر خبره فقط محدود به دانستن چند نرم‌افزار و مقداری تئوری است؟ قطعا خیر. موشن دیزاینرهای موفق، عاداتی دارند که با شناخت و الگوبرداری از آنها می‌توانید به فردی موفق در این عرصه تبدیل شوید. در ادامه از ۷ عادت آنها برای‌تان گفته‌ایم. این توصیه‌ها فقط مخصوص موشن دیزاینرها نیست بلکه  با ما همراه باشید:

۱. نظم

موشن دیزاینر - موشن گرافیک

نظم در هر کاری از جمله تولید موشن گرافیک و … باعث می‌شود تا یک فرد حرفه‌ای از آماتور متمایز شود. اما نظم دقیقا به چه معنا است؟ نظم در کارهای گرافیکی یعنی هر فایل، فولدر، فوتیج،کلیپ و… باید حتما دارای ساختار، دسته‌بندی، نام و مشخصات ویژه‌ای باشد. فرقی نمی‌کند که عضو یک تیم هستید یا به تنهایی کار می‌کنید، در هر صورت، فقط نظم است که مانع از اتلاف وقت می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بهره‌ورتر عمل کنید. بی‌نظمی باعث می‌شود تا فشار زیادی برای مدیریت هر پروژه به شما وارد شود و در نتیجه کنترل بخش‌های مختلف کار از دست‌تان خارج می‌شود.

۲. رشد و پیشرفت مداوم

شاید یک موشن دیزاینر موفق هستید، مشتریان خوبی دارید، کارتان را بلد هستید و همه چیز در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد. اما باید قبول کنید که این وضعیت خوب، تنها در صورتی ادامه پیدا می‌کند که مدام به یادگیری بپردازید و آموزش گرفتن را از زندگی خود حذف نکنید. به ویژه در مشاغلی که با فناوری ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، هر گونه تعلل در به روز کردن داده‌های آموزشی باعث می‌شود تا طوری از دیگران عقب بمانید که حتی خودتان هم متوجه نشوید. توقف آموزش به معنای شروع فرایند رفتن به قهقهرا است. پس بهتر است هرگز به خود اجازه ندهید که در چنین مسیری قرار بگیرید.

۳. پیگیری روندهای بازار موشن گرافیک

موشن دیزاینر - موشن گرافیک

سعی کنید با حضور در شبکه‌های اجتماعی، برقراری ارتباط با موشن دیزاینرهای دیگر در گروه‌های تخصصی، گوش دادن به پادکست‌های فعال در این حوزه و هر منبع درجه یک و حرفه‌ای در زمینه فعالیت‌های‌تان از روندهای تازه بازار موشن گرافیک مطلع شوید و خود را به روز نگه دارید. کتاب‌ها، مجلات و البته بهترین منبع این روزها یعنی یوتیوب هم به شما در زمینه آشنایی و پیگیری روندهای مختلف کمک شایانی خواهد کرد. دنیای فناوری و ابزارهای دیجیتالی با سرعت غیرقابل باوری رشد می‌کنند و به همین خاطر باید با شتاب این جریان همراه شوید. البته همراهی با شتاب را با شتاب‌زدگی در استفاده از روندهای تازه اشتباه نگیرید و یادتان باشد که سرعت نباید دقت و صحت کارتان را تحت‌الشعاع قرار بدهد.

همچنین بخوانید:
انتخاب شکل لوگو: معنی شکل دایره، مربع و مثلث در طراحی لوگو

۴. دریافت الهام و خلاقیت بیشتر

اگر یک گوشه بنشینید و به داشته‌ها و معلومات گذشته‌تان اکتفا کنید، قطعا چشمه الهام‌تان به جوش و خروش نخواهد افتاد. آنچه باید برای رشد خلاقیت خود انجام بدهید، یادگیری مهارت‌های تازه است. در فرایند یادگیریِ چیزهای تازه است که می‌توانید به شکوفایی برسید و خلاق عمل کنید. برای افزایش میزان خلاقیت خود باید آرامش را هم به برنامه‌های زندگی‌تان اضافه کنید. احتمال اینکه شما به عنوان یک فریلنسر در زمینه موشن گرافیک، گرافیک و… کار کنید بسیار زیاد است، درست است؟ در این صورت نیاز به ایجاد نظم و آرامش برای افزایش میزان خلاقیت باز هم بیشتر خواهد بود. منابع الهام در چالش‌هایی که تجربه می‌کنید خود را نشان می‌دهند و باعث می‌شوند که در مسیری تازه و با دیدی جدید به هر موضوع نگاه کنید.

۵. وفاداری به اصالت

organize 2

یک موشن دیزاینر حرفه‌ای علاوه بر اینکه ارتباط نزدیکی با دنیای دیجیتال دارد و از روندهای تازه کارش استقبال می‌کند، همیشه سبکی شخصی را در پروژه‌هایش به کار می‌گیرد و اصول اولیه گرافیک را هم در نظر دارد. داشتن سبک شخصی بسیار مهم است و به امضای شما بدل می‌شود. در واقع، آنچه باید به عنوان یک موشن دیزاینر موفق انجام بدهید، تعریف روندهای تازه و ابزارهای دیجیتالی به زبان خود است. برای اینکه اصیل باقی بمانید، لازم است تا هر پروژه‌ای را از نگاه خود برای مخاطبان‌تان تعریف کنید. امضای خود را پای هر طراحی کاتالوگ و پروژه و… بزنید و بدانید که در میان انبوه افرادی که ادعا می‌کنند متخصص و موشن دیزاینر هستند، تنها در صورتی به بازار خوبی از مشتریان وفادار دست پیدا خواهید کرد که نشان بدهید، ارائه خدمتی متمایز در توان‌تان است.

۶. معرفی و ابراز صحیح خود

معرفی صحیح خود در دنیای امروز بسیار مهم است. در میان انبوه اطلاعاتی که درباره هر موضوعی می‌توان به دست آورد، یافتن چیزی که هیچ نشانه‌ای از خود در دنیای مجازی به جا نمی‌گذارد بسیار سخت و دشوار خواهد بود. برای معرفی صحیح خود از شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای استفاده کنید. به این بخش از کارتان به عنوان یک فرایند جدی و ضروری نگاه کنید و فکر نکنید که اگر یک کانال یوتیوب یا آپارات داشته باشید، وقت‌تان تلف می‌شود. هر چقدر خلاقانه‌تر و با محتوایی غنی‌تر خود را در شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی مختلف معرفی کنید، مخاطبان بهتر و بیشتری به دست خواهید آورد. علاوه بر حضور در فضاهای حرفه‌ای و رسمی مانند لینکدین، برای خود در فضاهای غیررسمی‌تر مانند کانال‌های مختلف هم، حسابی داشته باشید و سعی کنید مخاطبان را به خود جلب کنید. برای موفقیت باید بازاریابی بدانید و برای معرفی خود از روش‌های تبلیغات و ایجاد پرسونال برند یا برند شخصی کمک بگیرید.

۷. ایجاد تعادل میان زندگی و کار

موشن دیزاینر - موشن گرافیک

یادتان باشد که ایجاد تعادل میان کار و زندگی است که از هر فرد در هر حرفه‌ای، شخصیتی موفق می‌سازد. در صورتی که نتوانید میان کار و زندگی حرفه‌ای خود تعادل ایجاد کنید، دیر یا زود، دچار فرسودگی شغلی خواهید شد و به همین خاطر تمام انرژی که برای کار کردن به آن نیاز دارید، از بین می‌رود و دیگر قادر به ادامه دادن نخواهید بود. ارتباط با دوستان و خانواده می‌تواند از فشارهایی که روی دوش خود احساس می‌کنید تا حد شگفت‌انگیزی بکاهد. هر چقدر هم که در کار خود خبره و قوی ظاهر شوید باز هم در صورتی که به اندازه کافی استراحت نداشته باشید یا درگیر پروژه‌هایی باشید که نظم زندگی عادی‌تان را مختل می‌کنند، در بلندمدت کارایی خود را برای خلاق و موثر عمل کردن از دست خواهید داد.

همچنین بخوانید:
معرفی محصولات پزشکی بخش بزرگی از بازاریابی پزشکی است

 

امتیاز
5/5

اشتراک گذاری

تماس با ما

آدرس:
تهران، خ مطهری، لارستان، خ عبده، پلاک ۵۵

ایمیل:
U@thepalladium.agency

تلفن:
۸۸۹۱۶۰۸۴

همراه:
۰۹۰۳۲۳۴۱۰۰۶

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ به این مطلب امتیاز دهید

متوسط امتیازات 3.7 / 5. تعداد امتیازات: 3

نفر اول در امتیاز دادن به این مطلب باشید!

نظرات شما

۵ دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *