بازاریابی ویدئویی و توصیه هایی برای بازاریابان پزشکی

بازاریابی پزشکی یکی از دشوارترین و پیچیده‌ترین حیطه‌های بازاریابی است. دلایل متعددی برای این پیچیدگی وجود دارد. برای مثال نگهداشت مشتری در این بازار کمی دشوارتر است زیرا آنچه هسته مرکزی و اصلی فعالیت‌های بازاریابی پزشکی را می‌سازد، چیزی نیست جز ایجاد اعتماد میان بیماران و سیستم پزشکی که خدمات و محصولات ارائه می‌دهد. یکی دیگر از دشواری‌هایی که بازاریابان پزشکی با آن مواجه هستند، تولید محتوای پزشکی مناسب است. چون در بازاریابی پزشکی باید محتوایی علمی و تخصصی به افراد ارائه شود و این کار برای جلب نظر مخاطبان کمی دشوار است. بازاریابی ویدئویی یکی از روش‌های بسیار نوین و موثری است که می‌تواند به بازاریابان پزشکی در موفقیت کمپین‌های مختلف پزشکی کمک کند.

لزوم استفاده از بازاریابی ویدئویی چیست؟

بازاریابی ویدئویی

در دنیای پرسرعت امروز، کمتر کسی حاضر است، مقالاتی بلند و طولانی را در شبکه‌های مجازی دنبال کرده و بخواند. اما محتوای ویدئویی این‌طور نیست. در خلال شتاب و رفت‌وآمدی که مخاطبان دارند، امکان دیدن محتوای ویدئویی برای‌شان وجود دارد. ضمن اینکه چه خوب یا بد، مخاطب امروزی به دلیل وجود فناوری‌های مختلف کمی تنبل شده و دوست دارد، همه چیز را حاضر و آماده دریافت کند. به همین خاطر است که از دیدن بیشتر از خواندن یا شنیدن استقبال می‌کند. چون تصاویر ویدئویی کار درک موضوعات مختلف را برایش ساده‌تر می‌کنند. به هر حال از این ویژگی انسان امروزی می‌توان در جهت انجام بازاریابی ویدئویی و پزشکی بهره برد.

داستان خود را تعریف کنید

در به کارگیری بازاریابی ویدئویی باید به حضور انسانی در محتوای تولیدی توجه زیادی داشته باشید. داستان‌گویی کنید و به مخاطب نشان دهید که پشت محتوای تخصصی درباره محصولات و خدمات پزشکی، انسان وجود دارد. به عبارت بهتر باید تلاش کنید تا رابطه‌ای واقعی و نزدیک با مخاطبان خود برقرار کنید تا درک درستی از برندتان پیدا کنند و چهره‌ای انسانی برای آن متصور شوند. برای رسیدن به این هدف باید ویدئوهایی برای شبکه‌های اجتماعی طراحی کنید که در آن بیماران و افرادی که تجربه حضور در مرکز و برند مورد نظر داشته‌اند به صحبت و گفتن از تجربه خود می‌پردازند. پزشکان و متخصصان هم می‌توانند به معرفی خود یا شرح برخی موضوعات علمی و پرسش‌های رایج بپردازند.

به مخاطبان آموزش بدهید

با در دست گرفتن نبض مخاطبان به تولید محتوایی بپردازید که علمی، دقیق و صحیح است و مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد. باید موضوعاتی را در نظر بگیرید که مخاطبان زیادی در پی یافتن پاسخ‌هایی برای آن هستند. سعی کنید روی نکاتی دست بگذارید که مخاطب تشنه کسب اطلاعات درباره آن است. سعی کنید به مرجعی قابل‌اطمینان برای پاسخ‌گویی به سوالات رایج مخاطبان در سطح فضای مجازی بدل شوید. بسیاری از این مخاطبان، مشتریان بعدی‌ برندتان خواهند بود. بازاریابی ویدئویی با استفاده از امکانات جذاب بصری می‌تواند به جلب نظر مخاطبان کمک شایانی کند.

همچنین بخوانید:
استراتژی تجربه مشتری و 6 رکن کلیدی برای بهبود تجربه مشتری در صنایع B2B

خلاقیت داشته باشید

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی در تبلیغات و بازاریابی پزشکی می‌تواند رنگ و بویی به شدت خلاقانه به خود بگیرد. دست شما به عنوان یک بازاریاب کاملا باز است تا از انیمیشن، تصاویر و فیلم‌های واقعی و… بهره ببرید. باید بدانید که برای جلب نظر مخاطبان فقط چند ثانیه در شبکه‌های مجازی مختلف مانند اینستاگرام فرصت دارید. پس بهتر است، طوری ویدئوی خود را آماده‌سازی کنید که امکان جلب نظر مخاطبان وجود داشته باشد. همیشه خود را جای مخاطبان بگذارید و ببینید که اگر خودتان بودید هم حاضر به دنبال کردن محتوای ویدئویی تولیدشده می‌کردید یا خیر. اگر پاسخ‌تان منفی است یعنی خودتان هم به عنوان یک مخاطب از محتوای تولیدی و برنامه بازاریابی ویدئویی خوشتان نیامده است، چطور انتظار دارید که دیگران به سمت کارتان جذب شوند؟

طبقه‌بندی و برنامه محتوایی داشته باشید

برای اینکه مخاطبانی که به سمت‌تان جذب شده‌اند، بهتر و راحت‌تر شما را پیگیری کنند، برنامه دقیقی برای تولید محتوای ویدئویی خود تدارک ببینید. زمان‌بندی و تقویم محتوایی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که می‌توان برای بازاریابی ویدئویی در نظر گرفت. سعی کنید، مطالبی که تولید می‌شود از طبقه‌بندی مناسبی برخوردار باشند. برای مثال اگر درباره نوع خاصی از رژیم غذایی سالم، محتوا تولید می‌کنید، این محتوا در این طبقه‌بندی را همیشه روزهای دوشنبه به روزرسانی کنید. نظم در انتشار ویدئوها می‌تواند همراهی مخاطبان بیشتری را به طور منظم برای‌تان تضمین کند.

برای مخاطبان، الهام‌بخش باشید

بازاریابی ویدئویی

اطلاع‌رسانی پزشکی داشته باشید و برای مخاطبان خود الهام بیافرینید. به آنها درباره بخش‌هایی از بازار که مغفول مانده، آگاهی بدهید. مثلا از مزایای محصولات و خدمات پزشکی به شیوه‌ای بگویید که برای‌شان تازه و ناآشنا بوده و متوجه آن نبوده‌اند. همان‌طور که در بخش قبل هم گفته شد، سعی کنید محتوای پزشکی تولیدی را که در بازاریابی ویدئویی به کار می‌گیرید، نگاهی تازه و بُعدی جدید از یک موضوع آشنا برای مخاطبان را نشان بدهد. پرداختن به موضوعات عام را طوری پیش ببرید که برای مخاطب از طعم و لحنی تازه و نو برخوردار باشد.

در آخر

بازاریابی ویدئویی در این روزها به یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات بدل شده است. فقط در زمینه بازاریابی پزشکی نیست که میل مخاطبان و تولیدکنندگان محتوا به سمت بازاریابی ویدیویی جلب شده است، در همه زمینه‌ها این سبک از بازاریابی اثربخشی و ثمربخشی فوق‌العاده‌ای دارد. برای اینکه بتوانید در میان تبلیغات و محتوای متنوع و گسترده‌ای که در سطح فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه مخاطب را به خود جلب کنید باید حتما از روش‌های مناسب و خلاقانه بازاریابی ویدیویی استفاده کرده و سهمی در ذهن و قلب مخاطبان خود پیدا کنید.

شناسایی مخاطب برای تولید محتوا در این جا هم بسیار مهم و حیاتی است اما باید یادتان باشد که بخشی از تولید محتوا را به جذب و جلب نظر مخاطبانی اختصاص بدهید که لزوما در دایره مخاطبان هدفتان قرار ندارند اما با نگاهی به محتوای تولیدشده از سوی شما از ظرفیت کافی برای بدل شدن به مخاطبی جدید برخوردار هستند. رصد کردن مداوم بازار و مخاطبان در فضای شبکه‌های اجتماعی، امری کاملا ضروری برای مدیریت بهتر این فضا برای برندتان است. هر چقدر از رفتار مخاطبان خود آگاه‌تر باشید، محتوای ویدئویی بهتری هم تولید خواهد کرد. بررسی رفتار و عکس‌العمل‌های مخاطبان برای برنامه‌ریزی‌های آتی کمپین‌های محتوا ضروری است و نباید از آن غافل شوید. گاهی‌اوقات، عملکردتان از نظر خودتان مطلوب است اما مخاطب واکنش‌های دیگری دارد. این موضوع باید همیشه تحت کنترل قرار داشته باشد.

همچنین بخوانید:
۸ استراتژی بازاریابی پزشکی در سال ۲۰۱۹ چیست؟

 

امتیاز
5/5

اشتراک گذاری

تماس با ما

آدرس:
تهران، خ مطهری، لارستان، خ عبده، پلاک ۵۵

ایمیل:
U@thepalladium.agency

تلفن:
۸۸۹۱۶۰۸۴

همراه:
۰۹۰۳۲۳۴۱۰۰۶

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ به این مطلب امتیاز دهید

متوسط امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات: 2

نفر اول در امتیاز دادن به این مطلب باشید!

نظرات شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *