بازاریابی محتوای پزشکی و نکاتی قابل تامل

این روزها همه به اهمیت بازاریابی محتوا پی برده‌اند. این موضوع در حیطه بازاریابی پزشکی هم بسیار حائز اهمیت است. بازاریابی محتوای پزشکی به مراکز درمانی و پزشکی کمک می‌کند تا اطلاعات خوبی را در اختیار مخاطبان خود قرار بدهند. در واقع، بازاریابی محتوای پزشکی راهی برای آشنایی و عجین شدن با مشتری، نگهداشت او و برندسازی حرفه‌ای است. ضمن اینکه کمک شایانی به خلق اعتبار برای برند می‌کند. برای استفاده از این ابزار ایده‌آل نیاز به در نظر گرفتن مواردی وجود دارد:

 مخاطب را در نظر داشته باشید

بازاریابی محتوای پزشکی

در تولید محتوای پزشکی باید مخاطب را در نظر داشته باشید. واقعیت این است که مهم نیست شما از چه سبک مطالبی خوش‌تان می‌آید و چه موضوعاتی برای‌تان جالب است. مهم این است که مخاطب از محتوای تولید‌شده از سوی شما استقبال کند و آن را مفید بداند. پس بهتر است با شناخت دقیق مخاطبان خود به گزینه‌‌هایی دست پیدا کنید که باعث می‌شود آنها به سمت‌تان جلب و جذب شوند. یکی از اقدامات مهمی که در بازاریابی محتوای پزشکی باید در نظر بگیرید، این است که ضمن تولید محتوایی کارشناسی‌شده، دقیق و علمی، زبان و لهجه متن‌های‌تان برای مخاطب ساده و قابل‌درک باشد.

یادتان باشد که مخاطبان از محتوا استقبال زیادی می‌کنند چون با دریافت آن احساس سواستفاده تبلیغاتی شدن به آنها دست نمی‌دهد. یعنی برخلاف روش‌های دیگر تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم احساس می‌کنند که در ازای پیشنهادی که برای استفاده از یک خدمت یا محصول پزشکی به آنها می‌شود، متن و اطلاعاتی ارزشمند دریافت کرده‌اند که برای آن زحمت کشیده شده و پشت آن فکر بوده است.

به برنامه و نظم پای‌بند باشید

بازاریابی محتوای پزشکی زمانی ارزشمند و مفید واقع می‌شود که بتوانید در چارچوبی منظم و مناسب به ارائه مطلب بپردازید. باید مطالب‌تان از قالبی مشترک برخوردار باشند و مطالعه آنها ضمن مفید بودن، زمان چندانی از مخاطبان نگیرد. اگر پُست‌ها و مطالبی پراکنده، نامرتب و بدون در نظر گرفتن نظمی خاص منتشر کنید، اثرگذاری زیادی نخواهید داشت. مطالب و محتوا نباید افسارگسیخته و نامنسجم باشد.

باید طوری مطالب را انتشار بدهید که اگر دسته‌ای از مخاطبان به شما اعتماد کردند، مرتب در تاریخ‌های به روزرسانی وبسایت، وبلاگ یا… به شما سَر بزنند و به مطالعه مطالب‌تان علاقه‌مند شوند. در واقع، آنچه در بازاریابی محتوای پزشکی بسیار مهم است، داشتن برنامه‌ای دقیق و منظم برای ارائه استراتژی‌های بازاریابی است. باید بدانید که قرار است چه کنید، مسیر پیش روی‌تان چیست و چقدر نیرو، هزینه و بودجه برای رسیدگی به این بخش از کمپین بازاریابی خود نیاز دارید.

به سئو اهمیت بدهید

همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، در بازاریابی محتوای پزشکی باید به پرسش‌هایی پاسخ بدهید که مخاطبان و بیماران در سطح اینترنت به دنبال آنها هستند. هر چقدر توانمندتر در این قضیه ظاهر شوید، امکان اینکه از سوی مخاطبان مختلف کشف شوید، بیشتر خواهد بود. یکی از کلیدی‌ترین ابزارهایی که در رسیدن دست شما و مخاطب به یکدیگر به طرز قابل‌توجهی مؤثر واقع می‌شود، سئو است. سئو یا همان بهینه‌سازی وبسایت باعث می‌شود تا مخاطبان راحت‌تر شما را در سطح اینترنت پیدا کنند. پس به اصول سئو مثل استفاده از کلمات کلیدی مناسب و… توجه خاصی داشته باشید. آشنایی با روش‌های تخصصی و عمومی سئو در شکوفایی اقدامات‌تان در زمینه تولید محتوا بسیار مؤثر خواهد بود.

همچنین بخوانید:
تولید محتوای B2B و تاکتیک هایی که باید از همین حالا به کار بگیرید

موضوعات روز را منتشر کنید

بازاریابی محتوای پزشکی

بخشی از فرایند جلب نظر مخاطبان، توجه به موضوعات روز است. اگر می‌خواهید در نتایج جستجوی مخاطبان جا داشته باشید باید به موضوعاتی که آنها جستجو می‌کنند به خوبی بپردازید. البته نباید در این زمینه زیاده‌روی کنید. چون این بخش از استراتژی بازاریابی لزوما برای همه مخاطبان کار نمی‌کند. در واقع با انتشار موضوعات روز به مخاطبان جدی و وفادار خود نشان می‌دهید که به روز هستید و با ظاهر شدن در نتیچه جستجوی مخاطبان‌تان هم احتمال کشف کسانی را خواهید داشت که به طور اتفاقی، شما را پیدا خواهند کرد. حفظ این دسته از مخاطبان بسیار دشوار است. چون اتفاقی به سمت‌تان آمده‌اند. پس برای اینکه آنها را نگه دارید و به مخاطب دائمی بدل کنید باید اقدامات ویژه‌ای تدارک ببینید.

به این موارد دقت کنید

برای اینکه بتوانید با مخاطبان خود، ارتباط خوبی به وجود بیاورید باید در محتوایی که تولید می‌کنید به یک نیاز یا سوال مهم آنها پاسخ بدهید. اطلاعاتی که ارائه می‌کنید و پاسخ‌هایی که برای پرسش‌های آنها در نظر می‌گیرید باید صحیح و دست‌اول باشند و نسبت به محتوای دیگری که درباره آن موضوع خاص وجود دارد، به روزتر باشد. مطالب تولیدی باید متنوع باشند و در قالب‌های مختلفی ارائه شوند.

مثلا فقط به متن اکتفا نکنید، از محتوای ویدئویی، صوتی(مثلا در قالب پادکست) یا روش‌های دیگری مانند اینفوگرافیک هم بهره ببرید.  این روزها به دلیل امکان ارسال و انتشار محتوای ویدئویی در قالب‌های مختلف، اهمیت و میزان طرفداران این نوع از تولید محتوا بیش از گذشته‌ها شده است. این تنوع باعث جلب نظر مخاطب می‌شود. همیشه از خود بپرسید که آیا:

  • محتوا در بازاریابی محتوای پزشکی شما به پرسش‌های مخاطبان پاسخ می‌دهد؟
  • محتوای تولیدی‌ شما توأما آموزنده و جالب است؟
  • محتوای شما دارای لحنی پیشرو و معتبر است یا در نگاه مخاطب از اعتبار کافی برخوردار نیستید؟
  • نقطه نظر و زاویه‌ای که از آن محتوا ارائه می‌شود، منحصربفرد است یا تکراری؟
  • انتشار و به اشتراک‌گذاری آن در شبکه‌های اجتماعی مقدور و ساده است یا خیر؟

در آخر

BlogInlineimg 90

تولید محتوا در هر عرصه‌ای بسیار مهم شده است. این روزها برای دست‌یابی به اطلاعاتی ساده درباره یک خمیردندان هم افراد از اینترنت کمک می‌گیرند. قدرت شبکه‌های اجتماعی در جلب مخاطب که دیگر بی‌نظیر است. پس اگر می‌خواهید خدمات و محصولات پزشکی و درمانی‌تان هوادار داشته باشند و به عده کثیری از مخاطبان شناسانده شوند، بهتر است به تولید محتوا و بازاریابی محتوای پزشکی هدفمند هم فکر کنید.

تولید محتوای ارزشمند می‌تواند سرچشمه و شروع رابطه‌ای دائمی با مخاطبانی باشد که استفاده از خدمات و محصولات‌تان را به همه رقبا ترجیح می‌دهند و رابطه‌ای عمیق با شما ایجاد می‌کنند. پس زمان آن رسیده که نگاه کردن به این مقوله به عنوان اقدامی غیرضروری و اضافی را کنار بگذارید و به دقت و به شکل حرفه‌ای بازاریابی محتوای پزشکی را دنبال کنید. بسیاری از سازمان‌ها، پزشکان و مجموعه‌های درمانی با تولید محتوای ارزشمند به نتایج درخشان و مطلوبی در جلب نظر مخاطب و بازاریابی دست پیدا کرده‌اند.

همچنین بخوانید:
طراحی لوگوی عکاسی : سبک‌ها و انواع متداول لوگوی عکاسی

امتیاز
5/5

اشتراک گذاری

تماس با ما

آدرس:
تهران، خ مطهری، لارستان، خ عبده، پلاک ۵۵

ایمیل:
U@thepalladium.agency

تلفن:
۸۸۹۱۶۰۸۴

همراه:
۰۹۰۳۲۳۴۱۰۰۶

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ به این مطلب امتیاز دهید

متوسط امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات: 2

نفر اول در امتیاز دادن به این مطلب باشید!

نظرات شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *