اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؛ چرا ؟

عصر، عصر اطلاعات است. روزانه حجم غیرقابل تصوری از اطلاعات در جهان جا به جا می‌شود. روزانه در شبکه اجتماعی توئیتر حدود ۱۴۰ میلیون توئیت تولید می‌شود و ۲ میلیون ویدئو به اشتراک گذاشته می‌شود. اگر در کار بازاریابی محتوا یا مدیر یک کسب‌وکار باشید احتمال اینکه محتوای تولیدی شما در سطح اینترنت و فضای مجازی به سادگی گم شود بسیار زیاد است. در نتیجه برای ارتباط برقرار کردن و پیوند خوردن با مخاطبان و مشتریان هدف‌گیری شده خود باید تدابیری بیاندیشید. استفاده از اینفوگرافیک در بازاریابی محتوا یکی از روش‌هایی است که در جلب نظر مشتریان به شما کمک می‌کند. این ابزار گرافیکی دیداری به سادگی می‌تواند توجه مخاطب را به خود جلب کرده و در قالبی جذاب مطالب مهمی را از سوی شما ارائه کند. مطالبی که درک و فهم آنها از طریق تصویر ساده‌تر و قابل‌هضم‌تر است. اگر در اهمیت و لزوم به کارگیری اینفوگرافیک برای مخاطبان خود شک دارید، متن زیر را تا انتها بخوانید:

۱. اینفوگرافیک توجه مخاطب هدف را جلب می‌کند

اینفوگرافیک - بازاریابی

انسان‌ها موجوداتی هستند که با تحریک بصری می‌توان توجه آنها را جلب کرد. انسان‌ها برای پردازش ۹۰ درصد اطلاعاتی که به مغزشان وارد می‌شود به فعال شدن اعصاب چشمی نیازمند هستند. شاید واژه‌ها و نوشته‌ها نتوانند آن‌قدر که باید و شاید توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. اما اینفوگرافیکی جذاب که حاصل تصاویری با محتوا و رنگ جذاب است، قطعا مخاطب را به لحظه‌ای درنگ وامی‌دارد. تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که خواندن متون حاوی مفاهیم پیچیده تنها در صورتی می‌تواند مفید واقع شود که خواننده به درستی بتواند، اطلاعات موجود را در مغز پردازش کند. از سوی دیگر تصاویر به طور ساده‌تر و سریع‌تری در مغز پردازش می‌شوند اما برای انتقال مفاهیم پیچیده‌تر، استفاده از آنها کافی نیست. حال اگر این دو با هم تلفیق شوند، میزان درک و یادگیری مخاطب به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا خواهد کرد.

۲. اینفوگرافیک باعث افزایش آگاهی و شناخت نسبت به برند می‌شود

استفاده از اینفوگرافیک‌ها میزان ترافیک وبسایت را به میزان ۱۲ درصد افزایش می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توان شناخت برند و آگاهی نسبت به آن را ارتقا داد. مثلا اگر برای معرفی اطلاعات تماس خود و راه‌های ارتباطی از اینفوگرافیک بهره ببرید، اطلاعات را فقط به صورت کتبی در اختیار مشتری نگذاشته‌اید بلکه آن را به آنها نشان داده‌اید و اثرگذاری چنین کاری بسیار زیاد خواهد بود.

همچنین بخوانید:
انتخاب رنگ لوگو: معنی و روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

۳. اینفوگرافیک قابلیت به اشتراک‌گذاری بالایی دارد

یکی از ویژگی‌های مثبت شاخص و مزایای اینفوگرافیک هم قابلیت به اشتراک‌گذاری آن است. زمانی که شما برای وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی خود برای ارائه مطلبی از اینفوگرافیکی جذاب استفاده می‌کنید، تعداد کسانی که می‌خواهند آن را به اشترا بگذارند به طرز شگفت‌انگیزی افزایش پیدا می‌کند. برای نمونه اگر مطلبی در حوزه توسعه فردی تولید کنید و آن را به قالب اینفوگرافیک دربیاورید، در صورتی که متن و مطلب جذاب باشد، افراد مختلف و کاربران صفحات مجازی بارها محتوای شما را با سایرین به اشتراک خواهند گذاشت. برخی از شرکت‌ها، برندها یا کسب و کارها، عامدانه و به نیت پخش شدن اینفوگرافیک در فضای مجازی، اقدام به تولید متنی-تصویری باکیفیت می‌کنند.

۴. اینفوگرافیک باعث ارتقای رتبه وبسایت می‌شود

اینفوگرافیک - رتبه بندی

تدوین استراتژی محتوایی درست کلید اصلی موفقیت در ارتقای سئوی سایت است. پس از تولید اینفوگرافیک باکیفیت و جذاب، وبسایت‌های زیادی از آن استفاده خواهند کرد و آن را در فضایی که در اختیار دارند به نمایش خواهند گذاشت. در این صورت، به طور ناخودآگاه لینک‌های پشتیبانی برایتان تولید می‌شود که در ارتقای جایگاه و رتبه وبسایت بسیار اثرگذار است. با اضافه کردن کلمات کلیدی مناسب به عناوین موجود در اینفوگرافیک خود، امکان ارتقای جایگاه وبسایت در موتورهای جستجو بیشتر هم می‌شود. علاوه بر جایگاه و رتبه وبسایت در موتورهای جستجو، وقتی اینفوگرافیکتان با لوگو، نشانی و هویت بصری و غیربصری در میان حجم عظیمی از مخاطبان پخش می‌شود، تبلیغی همه‌گیر هم برایتان صورت خواهد گرفت و مخاطبانی که از محتوای ارائه شده در اینفوگرافیک استفاده کرده و راضی بوده‌اند سریعا اقدام به سر زدن به وبسایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان می‌کنند. در نتیجه مخاطبان جدیدی پیدا خواهید کرد که بدون وجود اینفوگرافیک دسترسی به آنها بسیار مشکل بود.

۵. اینفوگرافیک باعث افزایش دنبال‌کننده‌ها می‌شود

تحقیقات مختلف در حوزه بازاریابی و تبلیغات نشان می‌دهند که عکس‌ها و تصاویر در شبکه‌های اجتماعی از اقبال بیشتری نسبت به متن‌ها برخوردار هستند. در نتیجه با وجود تلفیق متن و تصویر در قالب اینفوگرافیک با یک تیر به دو نشان خواهید زد. افرادی که مایل به مرور یک تصویر حاوی مطالب آموزنده هستند، بسیار بیشتر از کسانی است که کیفیت محتوا برای جذب شدن آنها کافی است. در نتیجه با تولید اینفوگرافیک ارزشمند می‌توانید،تعداد بازدیدکنندگان وبسایت و صفحات اجتماعی خود را افزایش بدهید.

۶. استفاده از اینفوگرافیک در وبسایت‌های دیگر آسان است

اینفوگرافیک نوعی محتوا است که امکان قرار دادن آن در وبسایت‌های دیگر بسیار ساده است. با وجود کدهای نهفته  (embed code)، وبسایت‌های دیگر به سادگی می‌توانند آنها را در وبسایت خود منتشر کنند. علاوه بر این موضوع، یکی دیگر از مزایای اینفوگرافیک‌ها این است که به خاطر وجود تصاویری که منظور را می‌رساند، مخاطبانی با زیان‌های بیگانه هم تا حد زیادی متوجه منظور آنها خواهند شد. در نتیجه می‌توان گفت که اینفوگرافیک‌ها تا حد زیادی ابزارهایی بین‌المللی برای تولید محتوای تصویری هستند و به جذب مخاطب از کشورهای مختلف و زبان‌های گوناگون کمک می‌کنند.

همچنین بخوانید:
سئو کلاه سفید و رتبه 1 گوگل شدن (قسمت دوم)

۷. اینفوگرافیک مناسب مخاطب امروزی است

اینفوگرافیک - مخاطب

اینفوگرافیک برای مخاطبانی که مدام در رفت‌وآمد هستند و فرصت کافی برای مطالعه متن‌های طولانی ندارند، بهترین انتخاب است. مخاطب خسته‌ای که ساعت‌های طولانی کار کرده یا در ترافیک اسیر شده است، میل و حوصله‌ای برای مطالعه ندارد. اما تولید محتوا در قالب اینفوگرافیک می‌تواند توجه او را به خود جلب کند و ضمن اینکه به او محتوایی ارزنده ارائه می‌کند، وقت و زمان زیادی هم از او نمی‌گیرد. اینفوگرافیک به معنای واقعی کلمه مناسب مخاطب امروزی است. یعنی مخاطبی که در عصر سرعت و اطلاعات غوطه‌ور است.

۸. اینفوگرافیک فراتر از بازاریابی دیجیتالی عمل می‌کند

استفاده از این قالب تولید محتوا فقط در حد بازاریابی دیجیتالی و فضای مجازی باقی نمی‌ماند. در واقع با وجود اثرگذاری و ارزش بالایی که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای جذب مخاطب امروزی دارد اما باز هم نمی‌توان از سایر شکل‌های بازاریابی و تبلیغات غافل شد. ماهیت محتوای بصری هم به شکلی است که به راحتی می‌توان از آن در سایر شکل‌های تبلیغات مانند تبلیغات چاپی و تولید بروشور‌ها، لیف‌لت‌ها و… استفاده کرد. در نتیجه این نوع از محتوا از هر نظر سودمند است و در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی رنگارنگ، بسیار موثر است.

۹. اینفوگرافیک اعتبارتان را افزایش می‌دهد

وقتی محتوای خود را به حالتی مینیمالیستی و جمع‌وجور به مخاطبان ارائه می‌کنید، برای تفهیم مطالب از جداول، آمارهایی به درصد، اخبار و گزاره‌های علمی بهره می‌برید. این اطلاعات جایگاهتان را در نزد مخاطبان به طرز شگفت‌انگیزی افزایش می‌دهند. شما با ارائه مطالبی که عموما حاوی اطلاعات مستند است خود را در سطح یک منبع آگاه و قابل اعتماد بالا می‌کشید. در نتیجه در چشم مخاطب هم از اعتبار برخوردار خواهید شد و شما را به عنوان یک مرجع راستگو دنبال خواهد کرد.

۱۰. اینفوگرافیک را می‌توان با آنالیتیکس پیگیری کرد

اینفوگرافیک - اعتبار

اینفوگرافیک را می‌توان به سادگی به کمک آنلاتیکس پیگیری کرد. به کمک آنلاتیکس می‌توان از شمار کلیک‌ها روی اینفوگرافیک، تعداد بازدیدها، تعداد مواردی که به اشتراک گذاشته می‌شود و… مطلع شد. در نتیجه به دید کامل‌تر و دقیق‌تری از مخاطبان هدف خود دست پیدا خواهید کرد. همان‌طور که می‌بینید، این ابزار یکی از بهترین ابزارهایی است که با اهداف مختلف می‌توان از آن در بازاریابی بهره برد.

امتیاز
5/5

اشتراک گذاری

تماس با ما

آدرس:
تهران، خ مطهری، لارستان، خ عبده، پلاک ۵۵

ایمیل:
U@thepalladium.agency

تلفن:
۸۸۹۱۶۰۸۴

همراه:
۰۹۰۳۲۳۴۱۰۰۶

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ به این مطلب امتیاز دهید

متوسط امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات: 2

نفر اول در امتیاز دادن به این مطلب باشید!

نظرات شما

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *