۷ ایده درجه یک برای عکاسی تبلیغاتی در پروژه های مختلف

تبلیغات همه جا هستند. هرجایی که می رویم و در هر کاری که می کنیم با آن ها مواجه می شویم. ما در دنیایی از تبلیغات احاطه شده ایم. همه جا از صفحات کامپیوتر و تلویزیون، خیابان ها و جاده هایمان تا بسته بندی غذاهایی که می خوریم، تمامی دنیای اطراف ما پر است از تصاویری که می خواهند توجه ما را جلب کنند، اما موفق نمی شوند ! تحقیقات نشان میدهد که تنها حدود سه درصد از این تبلیغات روی مخاطبان خود اثر میگذارند. اما اگر در میان این آشفته بازار از خلاقیت بهره ببرید و با روش های خلاقانه، هوش خود را به رخ مخاطبان بکشید قطعا در ذهن و البته قلبشان جای مهمی به خود اختصاص خواهید داد. عکاسی تبلیغاتی حرفه ای که این روزها افراد زیادی داعیه آن را دارند یکی از بسترهای فوق العاده با ظرفیت برای ابراز خلاقیت در تبلیغات است. در ادامه به ایده های جالبی برای جلب توجه مخاطبان اشاره خواهیم کرد.

طراحی و اجرای خدمات عکس و فیلم تبلیغاتی | آژانس تبلیغات پالادیوم

۱. به جای حرف زدن، به تصویر بکشید : عکس‌ها راوی هستند !

عکاسی تبلیغاتی

برای صحبت کردن از یک موضوع، واژه ها تنها ابزار در دسترستان نیستند. پیام شما زمانی به صورت اثرگذار به مخاطبتان منتقل خواهد شد که از تصویر و عکاسی تبلیغاتی به مثابه داستانی گویا بهره ببرید. داستانی که با نگاه کردن به آن میتوان کلیدها و سرنخ های مهمی را درباره برند و سوژه تبلیغاتی درک کرد. این روزها که امکان دسترسی به امکانات دیجیتالی فراوانی در دسترس قرار دارد، دستکاری عکس ها و تصاویر مختلف چندان کار دشواری نیست و به راحتی میتوان مناظر و سوژه هایی باشکوه در قالب یک عکس تبلیغاتی تولید کرد.

۲. ساختن همه از هیچ !

عکاسی تبلیغاتی - سادگی

در تصویر بالا ترکیبی از مفاهیم مختلف را به طرز هوشمندانه ای شاهد هستید. چند بُعدی بودن مفاهیم موجود در تصویر باعث میشود تا مخاطبان متنوع را راضی نگه دارید و کیفیت مطلوب کار هم دلیلی است که همه آنها با ادراک متفاوت خود به کارتان به عنوانی نمونه ای باکیفیت و درخشان نگاه کنند. تصویر بالا در نهایت سادگی، مفاهیم خود را منتقل میکند و اثرگذاری فوق العاده ای از خود به جای می گذارد. هیچ عنصر اضافی در تصویر دیده نمی شود و به زبان ساده تر با یک عکس شلوغ و درهم رو به رو نیستید. نور فوق العاده و سادگی به بهترین شکل ممکن، بیننده را به خود جلب می کند. سادگی و استفاده از ظرفیت های آن در عکاسی تبلیغاتی حرفه ای میتواند منجر به نتایج شگفت انگیزی شود.

همچنین بخوانید:
4 دلیل مهم برای تبلیغات درون فروشگاهی (در شرایط کرونا)، انواع و نقش آن در جلب مشتریان به خرید

۳. از طنز غافل نشوید !

عکاسی تبلیغاتی - طنز

تبلیغات و بازاریابی، عرصههایی کاملا جدی هستند اما از ابزار طنز میتوان در این عرصه جدی بهترین نتایج را دریافت کرد. طنز همیشه روی مخاطبان اثرات مثبتی دارد و باعث میشود تا چند ثانیه متوقف شوند و به شما توجه نشان بدهند. در عکاسی تبلیغاتی هم میتوان از این ابزار بهره برد. در تصویر زیر نوعی از عکاسی تبلیغاتی را مشاهده می کنید که بهترین استفاده را از طنز صورت داده است.

این تبلیغ که متعلق به مجموعه ای از سینماها است برای تأکید بر بخش جادویی سینما یعنی امکان وجود رویا و فاصله گرفتن بعضی از وقایع از واقعیت از تصویری استفاده کرده است که به چشم مخاطب به شدت آشنا است و امکان انتقال پیام را با طنزی هوشمندانه فراهم کرده است. پیام عکس میگوید: زندگی عادی همانطور که در این عکس میبینید با تصویر رویاگونه زندگی (اشاره به فیلم تایتانیک) از زمین تا آسمان فرق میکند پس برای مزه کردن کمی رویا به سینما سری بزنید.

حتما بخوانید : عکاسی در تبلیغات چه نقشی در برانگیختن احساسات مخاطب دارد ؟

۴. الگوها و ساختارها را بشکنید : متفاوت باشید !

عکاسی تبلیغاتی

اگر در خلال تماشای یک الگو به عنصری که ساختار را شکسته و برهم زده برخورد کنید، قطعا توجه زیادی از شما به آن جلب خواهد شد. در تصویر بالا تبلیغ قطعات اورجینال شرکت فولکس واگن را میبینید که با تَگلاینی تأمل برانگیز نشان داده که قطعهای قلابی و غیراصل چطور میتواند سیستم خاص و اصیل خودرو را زیر سوال ببرد. تگ لاین میگوید: یک قطعه بد همه سیستم را تحت الشعاع قرار میدهد.

۵. طبیعت و هنر، منابع بکر الهام

عکاسی تبلیغاتی - هنر

این عکاسی تبلیغاتی از یک برگ که در زمینه خود کارخانه هایی تولیدکننده کربن مونوکسید را نشان میدهد. تصویری به شدت مینیمالیستی و احساسات برانگیز که با یک تگلاین تاثیرگذار میگوید: هر برگ co2 را به دام میاندازد. برای این سبک از عکسهای تبلیغاتی فقط داشتن ایدهای خلاقانه کافی نیست. بلکه باید مفهوم خلاقانه ای را که در نظر دارید، در اجرا هم چشمگیر و جالب توجه پیاده سازی کنید. تلفیق تکنیک و ایده در این نوع عکس تبلیغاتی بسیار موفق عمل خواهد کرد.

۶. آگاهی اجتماعی را نشانه بگیرید !

عکاسی تبلیغاتی

در عکاسی اجتماعی گاهی لازم است تا واقعیت بخشی از زندگی را به تصویر بکشید. در تصویر شاهد خانواده ای هستید که به تماشای سربازان مسلحی نشسته اند که آن ها را نشانه گرفته اند. در پیام عکس گفته میشود: شما میتوانید تلویزیون را خاموش کنید اما مردمانی در گوشه ای از دنیا هستند که تماشای این صحنه برایشان اجباری است. اشاره به جنگی دارد که بخشهایی از خاورمیانه را به خاک و خون کشانده است.

استفاده از تصویر ملموس کنار هم بودن یک خانواده و کمک گرفتن از مفهوم تماشای دورهمی تلویزیون و تلفیق آن با جبر و شرایط خانواده اهل خاورمیانه موجود در تصویر، آگاهی اجتماعی مخاطب را نشانه میرود و الحق و الانصاف در این زمینه به شدت موفق عمل میکند.

همچنین بخوانید:
7 ترفند برای طراحی حرفه ای لوگو که هیچکس به شما نخواهد گفت!

۷. کلیشه ها را کنار بزنید !

عکاسی تبلیغاتی

برای اینکه در عکاسی تبلیغاتی موفق و خلاق عمل کنید باید طرز نگاه کردن خود به سوژه ها را تغییر دهید و کلیشه ها را از زاویه جدید به تماشا بنشینید. برای مثال در این تصویر که برای پاکسازی محیط زیست و … است از این مفهوم نو و خلاقانه استفاده شده است: جایی که زباله و آشغال (به ویژه پلاستیک) زیاد باشد، گیاهان کمتری میروید. چنین اثری، علاوه بر اینکه در اجرای بصری تمیز و شفاف است، باعث میشود تا مخاطب دقایقی به فکر فرو رود و به چالش کشیده شود.

نکته آخر درباره عکاسی تبلیغاتی حرفه ای

از این مثالها و نمونه ها چه چیزی یاد میگیرید؟ به عنوان یک عکاس باید همیشه در پی این باشید که میزان خلاقیت خود را یک پله بالاتر ببرید. خلاقیت یعنی توانایی یافتن رابطه میان چیزهایی که در ظاهر به هم ارتباطی ندارند. لازمه رسیدن به چنین توانایی، تغییر دادن پیاپی زاویه دید و نگاهتان به مفاهیم است. باید سعی کنید که به سوژه تبلیغاتی خود از ابعاد و جهات مختلف و متنوع نگاه کنید. در این صورت است که میتوانید میان چیزهای بی ربط، ارتباطی خیره کننده ایجاد کنید.

 اقتباس از :  Ideas For Photographers

امتیاز
5/5

اشتراک گذاری

تماس با ما

آدرس:
تهران، خ مطهری، لارستان، خ عبده، پلاک ۵۵

ایمیل:
U@thepalladium.agency

تلفن:
۸۸۹۱۶۰۸۴

همراه:
۰۹۰۳۲۳۴۱۰۰۶

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

از ۱ تا ۵ به این مطلب امتیاز دهید

متوسط امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات: 27

نفر اول در امتیاز دادن به این مطلب باشید!

نظرات شما