بازاریابی دیجیتالی پزشکی

این روزها دنیای دیجیتالی تمام ابعاد زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. اصلا تا به حال دقت کرده‌اید که دیگر کمتر از سابق روزنامه می‌خریم و روزنامه می‌خوانیم؟ دنیای ما مدت زیادی است که دیجیتالی شده و بدیهی است مانند روزنامه‌های کاغذی که تقریبا در حال منسوخ شدن هستند، در هر حیطه و زمینه‌ای، بعضی از ابزارهای قدیمی در حال کم‌رنگ شدن هستند. ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی پزشکی هم مانند هر عرصه دیگری در حال تحول هستند. اگر می‌خواهید در بازارایابی پزشکی موفق عمل کنید باید بازاریابی دیجیتالی پزشکی را در کنار استراتژی‌های قدیمی خود در نظر داشته باشید. در ادامه برایتان می‌گوییم که چرا بازاریابی دیجیتالی پزشکی، این‌قدر مهم شده است:

حقایقی درباره اهمیت بازاریابی دیجیتالی پزشکی

بازاریابی دیجیتالی پزشکی

قبل از اینکه به دلایل مهمی بپردازیم که استفاده از بازاریابی دیجیتالی پزشکی را ضروری می‌کنند، توجه‌تان را به این نکات قابل تامل جلب می‌کنیم:

  • بسیاری از بیماران قبل از مراجعه به پزشک درباره وضعیت سلامت و جسم خود در اینترنت به دنبال مطالب آموزشی می‌گردند. این یعنی فرصتی ایده‌آل برای برقراری ارتباط با مخاطبان در اختیارتان قرار می‌گیرد.
  • زمانی که به عنوان یک پزشک یا مرکز درمانی دارای وبسایتی حرفه‌ای هستید یا با حضور در شبکه‌های اجتماعی از خود ردپایی در فضای دیجیتالی به جای می‌گذارید، توجه و اعتماد بیماران را بیشتر جلب خواهید کرد. چون متوجه می‌شوند با مجموعه‌ای حرفه‌ای سر و کار دارند که به تمام ابعاد ارتباطی با بیماران توجه دارد.
  • بسیاری از افراد برای خرید خدمات و محصولات مختلف در صفحات اینترنتی جستجو می‌کنند و این یعنی با حضور در شبکه‌های اجتماعی و به طور کلی فضای مجازی می‌توانید به بخش عمده‌ای از بیماران و مشتریان خود معرفی شوید.
  • و… .

۱. بازاریابی دیجیتالی پزشکی و امکان دسترسی دقیق‌تر به مخاطب

بازاریابی دیجیتالی پزشکی

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود از بازاریابی دیجیتالی پزشکی به عنوان برترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات یاد شود، امکانات وسیع آن است. سابق بر اینها راهی برای شناخت دقیق مخاطبان و مشتریان وجود نداشت. مثلا نمی‌دانستید که اگر از بیلبوردها یا ابزارهای تبلیغاتی سنتی دیگر استفاده کنید تا چه اندازه مخاطب مناسب خودتان را پیدا خواهید کرد اما این روزها به مدد وجود فضای مجازی به راحتی می‌توانید به مخاطبی دست پیدا کنید که برای خود تعریف کرده‌اید و می‌دانید که با آشنایی با شما به سمت‌تان جلب خواهد شد.

بازارایابی دیجیتالی با انواع و اقسام ابزارهایی که ارائه می‌کند، ابزار و گام مهمی است که فاصله شما و مخاطبان هدف مناسب‌تان را به حداقل می‌رساند. بازخوردی که از مخاطبان در فضای مجازی دریافت می‌کنید، قابلیت تحلیل پیشرفته دارد.

ارتباطی که بازاریابی دیجیتالی میان شما و مخاطبانتان ایجاد می‌کند یکی از بهترین نوع ارتباطات است:‌ ارتباطی دوسویه. این فضا امکان تعامل با مخاطبان را فراهم می‌نماید و به واسطه آن فقط متکلم وحده نخواهید بود بلکه می‌توانید با مخاطبان خود که حکم مشتریانی بالقوه را دارند، صحبت کنید و با آنها از جنسی واقعی ارتباط برقرار نمایید. چنین دستاوردی که یکی از ویژگی‌های شاخص دنیای دیجیتالی است در روش‌های بازاریابی دیگر به سختی به دست می‌آید.

۲. گسترش روز به روز تلفن‌های هوشمند

این روزها تقریبا همه تلفن هوشمند دارند. داشتن یک عدد تلفن هوشمند در جیب یا کیف باعث شده که دسترسی افراد به دنیای بیکران اطلاعات به شدت ساده شود. در چنین وضعیتی، تنها در صورتی می‌توانید خود را در گزینه‌های مورد نظر مخاطبان بگنجانید که از این ابزار مهم یعنی تلفن‌های هوشمند غافل نشوید. تعیین استراتژی‌ها و برنامه‌های بازاریابی پزشکی و تبلیغات موبایلی می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان دقیق‌تری دسترسی داشته باشید که برای رسیدن به اطلاعات پزشکی مورد نظر خود از تلفن‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند.

قشر عظیمی از مخاطبان و بیمارانی که از خدمات و محصولات درمانی و پزشکی شما استفاده خواهند کرد، دارای تلفن‌های هوشمند هستند و در کسری از ثانیه می‌توانند به هر داده‌ای که بخواهند، دست پیدا کنند. چنین چیزی، ورای شگفت‌انگیز است. این‌طور نیست؟ با وجود چنین امکانی باید حضور خود را در فضای مجازی پررنگ کنید. باید در دسترس مخاطبان قرار بگیرید.

مثلا تولید محتوایی مهم و با ارزش یکی از راه‌های مطلوب برای جلب نظر مخاطبان است. فرضا با پاسخ‌دهی به سوالات رایجی که مخاطبان در زمینه‌های پزشکی دارند، آنها را به سمت خود بکشانید و اعتمادشان را جلب کنید. تولید محتوا هم نیاز به خلاقیت دارد. می‌توانید در قالب‌های مختلفی مانند متن،پادکست، ویدئو و…، محتوا تولید کرده و در اختیار مخاطبان قرار بدهید.

۳. هدر نرفتن بودجه تبلیغات و بازاریابی

بازاریابی دیجیتالی پزشکی

در فضای مجازی می‌توانید بازخورد و روند رفتار مشتریان خود را پیگیری کنید. این موضوع در تنظیم بودجه بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم و موثر است. از طریق پیگیری عملکرد مخاطبان و واکنشی که نسبت به محتوای تولیدی و حضورتان در صفحات مجازی ارائه می‌دهند به اطلاعات بسیار مهمی درباره آنها دست پیدا خواهید کرد. ضمن اینکه به خوبی متوجه خواهید شد که استراتژی‌های بازاریابی‌تان تا چه اندازه درست و موفق بوده است.

به این سنجش، سنجش اثربخشی گفته می‌شود. بررسی موثر واقع شدن بودجه‌ای که برای تبلیغات و بازاریابی به کار می‌برید هم ثمربخشی است. با وجود شبکه‌های مجازی و فضای دیجیتالی، امکان اثربخشی و ثمربخشی بسیار زیاد خواهد شد. دقتی که ابزارهای دیجیتالی جدید در اختیارتان قرار می‌دهند، در گذشته وجود نداشته است.

جمع‌بندی

استفاده از بازاریابی پزشکی دیجیتالی دیگر یک پیشنهاد یا توصیه نیست. بلکه یک ضرورت است. برای اینکه در بازار پرتلاطم رقابت میان محصولات و خدمات گوناگون دوام بیاورید باید بتوانید از تمام ظرفیت‌ها و ابزارهایی که در دسترستان قرار دارد به خوبی بهره ببرید. استفاده از بازاریابی پزشکی دیجیتالی هم روشی است که به شما ابزارهای گوناگون با ظرفیت‌هایی بی‌انتها ارائه می‌کند.

فضای مجازی و ارتباطی که به واسطه آن با مشتریان خود برقرار می‌کنید به شدت مؤثر است و می‌تواند در طی کردن پله‌های موفقیت و پیشرفت به شما کمک شایانی کند. بازاریابی پزشکی هم مانند هر زمینه دیگری از زندگی این روزهای ما دستخوش تغییراتی شده است که مخالفانش بدون بهره‌گیری از آن فقط بازی را به حریفان واگذار خواهند کرد و چیزی جز ضرر برای‌شان به وجود نخواهد آمد. پس هوشمندی به خرج بدهید و از بازاریابی پزشکی دیجیتالی به نفع کسب و کار خود بهره ببرید. یادتان نرود که استفاده از بازاریابی دیجیتال برایتان ضروری است!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *