,

لوگو و طراحی آن با توصیه هایی برای طراحان حرفه ای

طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای نیازمند آمیخته‌ای از مهارت‌های طراحی، خلاقیت و دانش تئوریک است. برای طراحی لوگویی موفق باید با تئوری رنگ‌ها، نمادها و نشانه‌ها، استراتژی و برندینگ و… آشنا باشید. برای طراحی لوگوی برندهای مختلف باید به تجربه‌هایی بیاندیشید که محصول، خدمت و شرکتی خاص برای‌تان فراهم کرده است. در میان برندهای مختلفی که در بازار وجود دارند تنها برندهایی می‌توانند از نظر بصری در ذهن مخاطب ماندگار بشوند که هویت مشخصی تعریف کرده باشند. بسته به اینکه برای چه برندی دست به طراحی لوگو می‌زنید، هویت می‌تواند تعریف مختلفی داشته باشد. اما نکته‌ای کلی در این میان وجود دارد. وقتی به چیزی می‌نگریم، قبل از هر چیز متوجه شکل و رنگ آن می‌شویم. پس لوگویی کوچک از کارخانه‌ای بزرگ می‌تواند نقشی مهم و حیاتی در توسعه برند آن داشته باشد. در ادامه به توصیه طراحان حرفه‌ای در زمینه طراحی لوگو پرداخته شده است. با ما همراه باشید:

 در لوگو از سیاه و سفید استفاده کنید

لوگو - طراحی

استفاده از رنگ سفید و سیاه در طراحی لوگو به شما کمک می‌کند تا نگاهی واقع‌گرایانه نسبت به کار خود داشته باشید. رنگ‌ها به راحتی می‌توانند شما را گمراه کنند و نگذارند که متوجه عیوب کار خود بشوید. طراحی سیاه و سفید به شما کمک می‌کند تا با ایده‌ها، خطوط و شمایل کلی کار به شکلی عریان و واقعی رو به رو بشوید.

سادگی نهایت زیبایی است

فراموش نکنید که طرح‌های عجیب و غریب، بدترین گزینه‌های برای طراحی لوگوی برندی هستند که قصد دارد طولانی‌مدت در ذهن مخاطب جا خوش کند. سادگی به درک و شناخت سریع‌تر مخاطب کمک می‌کند. به ویژه زمانی که برندهای مختلفی وجود دارند، سادگی می‌تواند کلید راه‌یابی به قلب و رسوخ در ذهن مشتری باشد. باید به خاطر داشته باشید که لوگویی که طراحی می‌کنید در ابعاد مختلفی استفاده خواهد شد، مثلا هم برای تابلوی بزرگ ساختمان شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم به عنوان آیکونی کوچک در وبسایت نمودار خواهد شد. پس پیچیده کردن آن اصلا فکر خوبی نیست و به طور جامع تمام نیازهای برند را پوشش نخواهد داد.

متفاوت باشید

لوگو - تفاوت

وقتی استفاده از رنگ و طرح یا سبک به خصوصی در طراحی لوگو رایج می‌شود، به هیچ عنوان اسیر جریان و مُد نشوید. به خاطر هم‌سو شدن با موج رایج، هویت خود را در معرض خطر نیاندازید. همیشه سعی کنید با چاشنی خلاقیت، متفاوت عمل کنید. مثلا اگر استفاده از رنگی خاص در میان رقبا رایج شده است، با اندیشه و هنر خود، کلیشه‌ها را در هم بشکنید و تلاش کنید تا طرح و رنگی جدید به بازار اضافه کنید. همیشه جریان‌ساز باشید و تابع روندهای تکراری نشوید.

سخت‌گیر نباشید

لازم نیست در طراحی لوگوی خود نشان بدهید که شرکت شما دقیقا چه می‌کند. هر چقدر لوگو ساده‌تر باشد، از گویایی بیشتری برخودار خواهد بود. نشانه‌ها و لوگوها پیش از آنکه بیانگر این باشند که برند و شرکت چه فعالیتی انجام می‌دهد، نشان‌دهنده این هستند که هویت و شخصیت تولیدکنندگان و برند چگونه است. در واقع، اِلِمانی کوچک اما به شدت مهم و تأثیرگذار مانند شناسنامه شما است. در طراحی لوگو نباید به یادآوری چندین نکته اصرار بورزید. تماشاگری که در ظرف چندهزارم ثانیه به لوگو می‌نگرد، قطعا قادر به کشف رموزی نیست که داوینچی‌وار در لوگوی خود گنجانده‌اید.

باعث لبخند بشوید

لوگو - آمازون

روانشناسی خطوط و رنگ‌ها را در نظر داشته باشید. در طراحی لوگو از خطوط خمیده بهره ببرید تا به آن حالتی منعطف اعطا کنید. مثلا لوگوی شرکت آمازون در کنار نام خود از فلشی نارنجی رنگ بهره می‌برد که طرح لبخند را به ذهن مشتری متبادر می‌سازد. چنین طرح‌هایی تأثیرات بسیار مثبتی در ضمیر ناخودآگاه مشتریان ایجاد می‌کند. البته نوع محصول و خدمات هم در طراحی بسیار مهم هستند. مثلا شرکت تولید سلاح یا تنباکو قاعدتا نمی‌تواند از چنین ترفندی برای جلب مخاطب بهره ببرد.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *