تولید محتوای B2B و تاکتیک هایی که باید از همین حالا به کار بگیرید

تولید محتوای b2b

بازاریابی محتوا برای صنایع b2c و b2b اصلا شبیه نیست. هر یک از این زمینه‌ها، قواعد مخصوص به خود را دارد. باید بدانید که مشتریان این دو صنعت کاملا با یکدیگر متفاوت هستند، نیازهای متفاوتی دارند و برای هر یک باید استراتژی‌های محتوایی منحصر به خود طراحی کنید. برای تولید محتوای b2b نیاز به شناخت مخاطب خود دارید و باید تاکتیک‌هایی را به کار بگیرید که منجر به تعامل و جذب مشتریان‌تان شوند. در این مقاله از تاکتیک‌های مناسب برای جذب مخاطب در صنایع b2b سخن گفته‌ایم، با ما همراه باشید:

۱. قبل از فروش محصول، داستان‌تان را بفروشید

تولید محتوای b2b

برای اینکه محصولات خود را در صنایع b2b به فروش برسانید هم باید از بازاریابی و تبلیغاتی جذاب استفاده کنید. بازاریابی محتوایی که صورت می‌دهید باید منجر به فروش شود و آن‌قدر جذاب طراحی شود که حتی درباره خسته‌کننده‌ترین زمینه‌های b2b هم حرفی برای گفتن داشته باشد. داستان‌گویی حتی در صنایع b2b هم جواب می‌دهد.

هر صنعتی داستانی دارد. سعی کنید،به مخاطبان و مشتریان صنعت نگاهی داشته باشید و ببینید که صنعت مربوطه چطور می‌تواند روی زندگی مشتریان خود اثر بگذارد. در این صورت است که منابع الهام‌تان شروع به جوشش خواهند کرد. ببینید که محصول یا خدمت‌تان، چه نیازی را رفع می‌کند و با دست گذاشتن روی همان نیازها و نتیجه‌ای که برطرف شدن‌شان در پی خواهد داشت، مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهید.

۲. به تجربه مشتری توجه کنید

شما در تولید محتوای b2b باید به دنبال انتقال پیامی آموزنده یا الهام‌بخش به مخاطب باشید. در این صورت است که در او میلی برای حرکت به سوی فرایند خرید ایجاد خواهید کرد. تجربه‌ای که در تولید محتوا برای مشتری شکل می‌دهید باید به گونه‌ای طراحی شود که او  را به واکنش وادار کند. نگذارید که مخاطب بدون هیچ احساس و نظر ویژه‌ای شما را ترک کند. مدیریت تجربه مشتری چیزی است که باعث می‌شود، مخاطب از راه درک صحیح محتوای تولیدی به کانال و فرایند خرید وارد شود.

این تجربه از همان لحظه نخست ورود به وبسایت یا هر بستر دیگری که در آن محتوا تولید می‌کنید، شروع می‌شود و با اقدامات مختلف مدیریت محتوا مثل ارسال ایمیل و خبرنامه و… تداوم می‌یابد. باید کاری کنید که فروش را به همراه بیاورد. در غیر این صورت، تولید محتوای b2b هیچ فایده‌ای ندارد و چیزی جز اتلاف وقت و هزینه نیست.

۳. تعامل محتوایی با برندهای دیگر را فراموش نکنید

تولید محتوای b2b

تعامل محتوا با برندهای دیگر می‌تواند از راه‌های مختلفی صورت بگیرد. برای مثال از برندی دیگر که به زمینه فعالیت‌تان نزدیک است بخواهید به عنوان نویسنده مهمان در بلاگ یا وبسایت‌تان چیزی بنویسد. بده بستانی‌ که شما با شرکت و برندی دیگر در تولید محتوا خواهید داشت به نفع هر دو طرف خواهد بود و باعث می‌شود که ترافیک هر دو افزایش پیدا کند. چنین تدابیری هم به افزایش شهرت و هم افزایش مخاطب کمک شایانی خواهد کرد.

۴. محتوای چند لایه تولید کنید

در تولید محتوای b2b باید به ابعاد مختلفی که می‌تواند مخاطب را جذب کند، فکر کنید. تولید عکس، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، ویدئو و متن در کنار یکدیگر است که می‌تواند تصویر دل‌نشین و اثرگذاری از برندتان را در ذهن مخاطب ایجاد کند. شاید فکر می‌کنید که این ابزارها برای تولید محتوای b2b بی‌فایده است اما سخت در اشتباهید. فرقی نمی‌کند که به تبلیغ و بازاریابی برای چه صنعتی مشغول هستید در هر حال باید بتوانید از تمام لایه‌های تولید محتوا و ابزارهای در دسترس‌تان برای رسیدن به سطحی که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنید، نهایت استفاده را ببرید.

۵. به شاخص‌ها توجه کنید

تولید محتوای b2b

برای تولید محتوای b2b هم باید شاخص‌های مختلفی را ارزیابی کنید. باید ببینید که اقداماتی که در زمینه محتوا صورت داده‌اید تا چه حد اثربخش و ثمربخش بوده‌اند. یعنی از نظر بعد مالی و دریافت بازخورد از مخاطبان خود به داستان تولید محتوا نگاه کنید و تلاش‌تان این باشد که اشتباهاتی را که بعد از ارزیابی شناسایی کرده‌اید دیگر تکرار نکنید. شاخص‌های مختلفی برای سنجش میزان مشارکت، علاقمندی مخاطب به محتوا وجود دارد. سعی کنید از آنها بهره ببرید.

در آخر

فراموش نکنید که تولید محتوا در هر صنعتی بسیار حائز اهمیت است. در زمانه فعلی، فراموش کردن تولید محتوا می‌تواند ضرر هنگفتی به کسب و کارتان تحمیل کند. تولید محتوا ابزارهای متعدد و مختلفی دارد که استفاده از همه آنها به طرز درست و هوشمندانه می‌تواند ضامن موفقیت‌تان باشد.

  • (5)
5
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *